انگلیس: روسیه تهدید بزرگتر از "اسلام‌گرایی" است ‌

© REUTERS / Jeff Overs/BBCНачальник штаба обороны Великобритании генерал Ник Картер на телеканале BBC
Начальник штаба обороны Великобритании генерал Ник Картер на телеканале BBC - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش انگلیس در ادامه اظهارات جنجالی علیه روسیه،‌این‌بار این کشور را در مقایسه با خطر اسلام‌گرایی تهدید جدی‌تر عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیک کارتر" رئیس ستاد کل ارتش انگلیس روز شنبه 27 نوامبردر مصاحبه با روزنامه "تلگراف" مدعی شد که از دید وی، روسیه جدی‌ترین تهدید علیه امنیت ملی بریتانیا تلقی می‌شود.
فرمانده ارتش انگلیس در ادامه بیان کرد: "تهدیدهایی" که ظاهراً از روسیه سرچشمه می‌گیرد، جدی‌تر از افراط‌گرایی است".
کارتر در ادامه این ادعا افزود: در تابستان 2014 فرمانده ارتش شدم و در آن زمان بحث درباره این بود که تهدیدها از جانب افراط گرایان مهم‌تر است یا از جانب دولت روسیه. در آن مقطع، اولویت را به تهدیدهای ناشی از افراط گرایی دادیم حال آنکه در سال 2018، حمله به خانواده "سرگئی اسکریپال" [جاسوس انگلیس] را داشتیم و از آن به بعد با این حقیقت انکارناپذیر روبرو بودیم که روسیه جدی‌ترین تهدید علیه انگلیس است.
کارتر همچنین مدعی شد که تهدیدهای ناشی از روسیه و چین غیر متعارف هستند و در "محدوده خاکستری" اتفاق می‌افتند که در حیطه آن دشمن به جهان به دید یک میدان رقابت دائمی نگاه می‌کند و به خود حق می‌دهد که از همه ابزارهای قدرت، مادامی که نبرد به صحنه جنگ علنی کشیده نشده، استفاده کند.
 مأموریت های مخفی انگلیس علیه روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
مأموریت مخفی انگلیس علیه روسیه و چین
فعالیت‌های انجام گرفته در محدوده خاکستری (grey-zone) به اقدامات خصمانه یک کشور علیه کشور دیگر گفته می‌شود که ماهیتی جنگ‌طلبانه دارند اما به طور رسمی به آنها برچسب اقدام جنگی زده نمی‌شود. جنگ هیبریدی یا ترکیبی نیز در این حیطه قابل ارزیابی است.
ادعاهای کارتر در حالی مطرح می‌شود که وی پیشتر هم گفته بود از زمان جنگ سرد به این سو، غرب و روسیه هیچگاه تا این اندازه با خطر آغاز درگیری ناخواسته مواجه نبوده‌اند.
این در حالی است که آمریکا و ناتو همواره از روسیه به عنوان تهدید قریب الوقوع در مقایسه با چین به عنوان چالش بلندمدت نام می‌برند. به همین بهانه، طی سال‌های گذشته شاهد افزایش حضور ناتو در کشورهای اروپای شرقی همجوار با روسیه بوده‌ایم.
در حال حاضر، غرب از جابه‌جایی نظامیان روسیه در قلمرو سرزمینی این کشور به عنوان تهدیدی علیه اوکراین نام می‌برد حال آنکه مسکو می‌گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این کی‌یف است که با برخورداری از حمایت بیگانگان سودای آن را دارد که تنش‌ها در منطقه دونباس را با جنگ خاتمه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала