جایگزینی آیفون با واقعیت افزوده؛ برنامه بلندمدت شرکت اپل برای آینده

© REUTERS / Apple Inc.Презентация iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max в Калифорнии, США
Презентация iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max в Калифорнии, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
در جدیدترین یادداشت تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، وی علاوه‌بر پیش‌بینی خود مبنی‌بر عرضه هدست واقعیت افزوده اپل در اواخر سال 2022 با قدرت محاسباتی در حد کمپیوترهای مک این شرکت، اعلام می‌کند که آیفون تا 10 سال دیگر باقی خواهد ماند و پس از آن، اپل برنامه جایگزینی گوشی خود با تکنالوژی واقعیت افزوده را درنظر می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ترنجی، تنها امروز نیست که خبرهایی مبنی‌بر برنامه اپل برای جایگزینی آیفون خود با سایر محصولات جدید را می‌شنویم. درحقیقت، چند سالی می‌شود که شرکت ساکن کوپریتنو استراتژی خود را برای افزودن "سرویس‌ها" به محصولات "سخت‌افزاری" و "نرم‌افزاری" خود تغییر داده است.
اگرچه اپل با ارزش‌ترین کمپنی تمام دوران محسوب می‌شود، تیم کوک، مدیرعامل شرکت، به‌خوبی می‌داند که یک کسب‌وکار قادر نیست با تکیه بر تنها یک محصول خاص، برای مدت‌زمان طولانی دوام بیاورد. با این حال، در شرایط فعلی نیمی از درآمد اپل کماکان به گوشی آیفون متکی است.
با درنظر گرفتن این موضوع، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که آینده این شرکت با واقعیت افزوده و موفقیت هدست AR آنها گره خورده است: “هدف اپل این است که در ده سال آینده آیفون را با واقعیت افزوده جایگزین کند که نشان‌دهنده تقاضا برای هدست‌های AR تا ده سال آینده به‌میزان حداقل یک میلیارد دستگاه خواهد بود. همچنین تنها تأمین‌کننده عمده اپل در این زمینه، Unimicron، ذی‌نفع اصلی این برنامه خواهد بود.”
Зарядка смартфона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
شرکت اپل تعمیر آیفون و کامپیوترهای مک را در خانه امکان‌پذیر می‌کند
درحالی‌که پیش‌تر گفته می‌شد هدست واقعیت افزوده اپل نیاز به اتصال دائمی به یک گوشی آیفون دارد، Kuo معتقد است که اینگونه نبوده و هدست AR این شرکت می‌تواند به‌صورت مستقل نیز کار کند و همین ویژگی است که موفقیت این محصول را تضمین می‌کند: “اگر هدست AR فقط به‌عنوان یک وسیله جانبی برای مک یا آیفون درنظر گرفته شود، برای رشد محصول مفید نخواهد بود. یک هدست AR که به‌طور مستقل کار می‌کند به این معنی است که اکوسیستم خاص خود را داشته و کامل‌ترین و انعطاف‌پذیرترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهد.”
این تحلیلگر همچنین در مورد تغییر بزرگی که شرکت اپل در آینده باید انجام دهد، بیان می‌کند که آیا اپل واقعاً می‌خواهد AR، جایگزین آیفون در ده سال آینده شود یا خیر. وی می‌نویسد که نه‌تنها این محصول باید با “گستره وسیعی از برنامه‌ها” به‌جای برنامه‌های خاص و معدود کار کند، بلکه اپل همچنین باید “حداقل” یک میلیارد دستگاه AR را در مدت‌زمان ده سال بفروشد: “درحال‌حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال آیفون وجود دارد. اگر هدف اپل این باشد که تا ده سال آینده آیفون را با واقعیت افزوده جایگزین کند، به این معنی است که اپل در ده سال حداقل یک میلیارد دستگاه AR را به‌فروش خواهد رساند.”
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала