روابط سیاسی طالبان با دنیا و دارایی های افغانستان/محور نشست کنونی قطر

© Sputnik . Abdul Qahar Balkhiسفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه
سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
نشست سه روزه‌ی هیئت طالبان با نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا امروز (27نوامبر) در دوحه پایتخت قطر آغاز شود. در این نشست، روی موضوعات مهم ازجمله آزادسازی پول منجمد شده افغانستان و روابط سیاسی رژیم طالبان با دنیا گفتگو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، دوحه‌، پایتخت قطر، یکبار دیگر میزبان گفتگوی دیگری میان نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا با هیئت بلند پایه‌ی طالبان است. با این تفاوت که این‌بار، طالبان از جایگاه حاکمان افغانستان گفتگو می‌کنند.
سه ماه پس از قدرت‌گیری طالبان، رژیم این گروه حاکم هنوز از سوی جهان به رسمیت شناخته نشده و این گفتگوها، فرصتی خوبی برای به دست آوردن برخی امیتازها از جمله گرفتن مشروعیت جهانی و آزادسازی پول منجمد شده افغانستان خواهد بود.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی می‌گوید که در راس هیئت بلندپایه طالبان، مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان قرار دارد. به گفته بلخی در این گفتگوها که از تاریخ27 نوامبر تا تاریخ 29 نوامبر ادامه خواهد داشت، روی موضوعات سیاسی، پول منجمد شده افغانستان، کمک‌های بشردوستانه، معارف، بهداشت و گشایش دوباره سفارت‌های کشور جهان در افغانستان، گفتگو خواهد شد.
پول منجمد شده افغانستان، بی‌کاری و فقر شدید و درحال گسترش در افغانستان از چالش‌هایی است که تاکنون طالبان در مقابل آن عاجز مانده و نتوانسته‌اند راه‌حلی برای آن پیدا کنند. از سوی دیگر، جامعه جهانی نیز نگران گسترش فقر در افغانستان است و تلاش می‌کند راهی برای ارسال بسته‌های کمکی بشردوستانه پیدا کند؛ راهی که به معنی به رسمیت شناسی رژیم طالبان تلقی نشود. مساله‌ای که ظاهرا دشوار است و احتمالا طالبان از آن به عنوان احرم فشاری برای گرفتن مشروعیت استفاده خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала