فشرده سخنان رئیس الوزرای طالبان

ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر حکومت طالبان در یک پیام صوتی که از طریق تلویزیون ملی افعانستان به نشر رسید گفت که اشغال در این کشور به پایان رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، ساعات پیش ملا محمد حسن، رئیس الوزرای طالبان در یک پیام صوتی به مردم پیام صوتی فرستاد:
خداوند تمام زحمات ۲۰ ساله مجاهدین را مورد درگاه خود قبول کند و نصرت خداوند بود که مجاهدین به دستاورد‌های خوبی فایق شدند و امنیت در سراسر افغانستان تامین شد.
ما در یک امتحان بزرگ خداوند قرار داریم، الحمدلله امروز در افغانستان خدمت‌گاران حضور دارند و خاینین نیستند. کسانی‌که در خدمت مردم قرار دارند، به فکر دزدی، فساد و جیپ پُر کردن خود نیستند. مجاهدین ا‌‌.ا.ا از هرجای‌که لک دالر را پیدا کردند و بدست آوردند، به بیت المال تسلیم نموده اند که این مورد طرف توجه ما قرار گرفت.
نظام فعلی، یک نظام شایسته، مبارک و بی پیشینه است که در سراسر افغانستان امنیت تامین است. اگر ما امروز شکر خداوند را ادا نکنیم، خداوند ما را در امتحان سخت قرار خواهد داد.
اکنون مردم می‌توانند در سراسر افغانستان، به کارهای خود در بخش‌های مختلف بدون ترس و رعب به زندگی خود ادامه دهند و هیچ‌کس نیست که برای آنان مشکل خلق کند و مجاهدین خدمت‌گار آنان استند و مردم نباید به این نعمت بزرگ نا شکری کنند.
پیام من به مجاهدین و مسوولین ادارات این است که اگر از نعمات خداوندی شکر نکنند، به عذاب سخت خداوندی مواجه خواهند شد. والیان، ولسوالان و قوماندانان موظف اند تا دروازه های شان را به روی ملت به خاطر خدمت باز نگه دارند. پاتک‌ها و زنجیرهای گذاشته شده را به خاطر خدمت به مردم و مجاهدین بردارند.
۲۰سال مباره و جهاد ما به خاطر آزادی کشور، تامین امنیت و دین اسلام بود که الحمدلله خواست ما تحقق پیدا کرد؛ پس کسانی‌که از آدرس مجاهدین وظایف و مسوولیت‌های‌شان خدمت نمی‌کنند و استفاده سو می‌کنند، آنان مجاهد نی، بل دزد و فاسد اند که زیر نام مجاهد استفاده می‌کنند.
شما در جریان هستید‌که نظام پیشین، مشکلات و عذاب سختی را برای مجاهدین، علما و حفاظ قرآن کریم انجام داده اند که حتا جان های شیرین شان را از دست داده اند؛ اما مجاهدین با پیروزی، تمام سختی‌ها و مشقت‌ها را مورد عفو قرار داده اند، اکنون با جبین باز و آغوش گشاده در کنار مردم و مامورین دولت سابق قرار دارند و نباید مجاهدین با آنان برخورد نا سالم و نا درست انجام دهند.
تا زمانی‌که ا.ا.ا در خود اصلاحات لازم به وجود نبیارد، به حقوق بشر احترام قایل نشود، بدون شک به رسمیت شناخته نمی‌شود که الحمد‌لله رهبری ا.ا.ا در راستای خدمت گذاری، آوردن اصلاحات و رعایت حقوق بشر و نظام همه شمول متعهد بوده و برنامه های را نیز طرح و تطبیق کرده است.
ا.ا.ا در سیاست‌های داخلی و خارجی خود مستقل بوده به هیچ فرد، گروه و یا کشوری اجازه نخواهند داد تا در امور افغانستان مداخله کنند و بار دیگر با ما شاهد بمباردمان طیاره‌های جنگی آمریکا باشیم و کشور مورد اشغال قرار بگیرد.
سیستم مالیه دهی به گونه منظم فعال است و هیچ نوع دست‌بردی در زمینه صورت نخواهد گرفت. بانک‌ها فعال است و مشکلات موجودی که است، به زودی حل خواهد شد و مردم باید شکر خداوندی را به‌جا آورده از نظام حمایت نمایند و با قوت همکاری کنند. ما برای شما اطمینان می‌دهیم‌که برنامه‌های خوب اقتصادی داریم، نهاد‌های همکار و خیریه در کنار ما قرار داشته و مشکلات بدون شک حل خواهد گردید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала