واکنش سفیران روسیه و چین به برگزاری اجلاس دموکراسی به رهبری آمریکا

© Fotolia / Zerborبعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
سفرای روسیه و چین ضمن محکومیت برگزاری نشست دموکراسی از سوی آمریکا، این نشست را متضاد با توسعه جهان مدرن عنوان کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "نشنال اینترست" سفرای روسیه و چین در بیانیه‎‌ی مشترک، با ایده برگزاری "اجلاس بین المللی برای دموکراسی" که در ماه دسامبر به ابتکار ایالات متحده برگزار می شود، مخالفت کردند.
بیانیه مشترک سفرای چین و روسیه آمده است: «مسکو و پکن با قاطعیت ایده آمریکا برای برگزاری اجلاس سران برای دموکراسی را رد می کنند زیرا این امر باعث ایجاد خطوط جداکننده جدیدی در جامعه بین المللی می شود که با توسعه جهان مدرن در تضاد است.»
دراین بیانیه همچنین گفته شده است: «آمریکا به خود این اجازه را می‌دهد که تعیین کند چه کسی در این رویداد شرکت کند و چه کسی نباشد، چه کسی یک "کشور دموکراتیک" است و چه کسی واجد شرایط چنین وضعیتی نیست. این نگرش، محصول آشکار ذهنیت جنگ سرد آمریکاست که باعث ایجاد تقابل ایدئولوژیک و شکاف در جهان می‌شود و "خطوط جداسازی" جدیدی ایجاد می‌کند. این روند با توسعه دنیای مدرن در تضاد است. جلوگیری از شکل گیری یک معماری چند مرکزی جهانی غیرممکن است، اما می‌تواند روند عینی را تحت فشار قرار دهد. چین و روسیه قاطعانه این اقدام را رد می‌کنند.»
این سفیران افزودند: «کشور‌ها باید روی اداره امور خود تمرکز کنند، نه اینکه دیگران را به طرز تحقیرآمیزی مورد انتقاد قرار دهند. نیازی به نگرانی درخصوص دموکراسی در روسیه و چین نیست. برخی از دولت‌های خارجی بهتر است درباره خودشان و آنچه در کشورشان می‌گذرد فکر کنند.»
گفتنی است آمریکا روز سه شنبه گذشته فهرستی متشکل از 110 کشور دعوت شده برای شرکت در نشست دموکراسی در 9 تا 10 دسامبر را معرفی کرد اما از روسیه و چین برای شرکت در این اجلاس دعوت نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала