والی طالبان برای جوزجان: مردم حتا اگر از گرسنگی بمیرند داعش را قبول ندارند

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
والی طالبان برای جوزجان می‌گوید که مردم برای حفظ ثبات و دفاع از ارزش‌های اسلامی از گرسنگی می‌میرند ولی داعش را قبول ندارند.
روبین کلفین، رییس دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز گذشته (جمعه، 5 قوس) در مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در نشستی با مسئولان محلی و امنیتی جوزجان گفت که نگرانی‌ها از فعالیت گروه داعش در این اواخر بیشتر شده است.
وی همچنین گفته است که به‌منظور ارزیابی وضعیت امنیتی و اخذ دیدگاه مسئولان محلی و امنیتی جوزجان با همکارانش وارد این ولایت شده است.
داملا شعیب رسالت، والی طالبان برای جوزجان در این دیدار گفته است که گروه داعش در بین مردم افغانستان هیچ جایگاهی ندارد و نیاز است که جهان از بزرگ‌نمایی پدیده‌ی داعش خودداری کند.
به‌‌گفته‌ی او، داعش در افغانستان جایگاه و پایگاه ندارد و مردم برای عدم رشد این پدیده با امارت اسلامی همکاری می‌کنند.
رسالت افزوده است که مردم برای حفظ ثبات و دفاع از ارزش‌های اسلامی از گرسنگی می‌میرند ولی داعش را قبول ندارند.
داملا سراج، قوماندان امنیه‌ی طالبان برای جوزجان در این نشست گفته است که گروه داعش پس از شکست در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه‌ی این ولایت، توانایی ظهور دوباره را ندارد.
به‌گفته‌ی سراج، داعش توانایی حرکت و هسته‌گذاری را پس از حاکمیت طالبان به‌گونه‌ی کامل از دست داده است. نیروهای طالبان تدابیر گسترده‌ی امنیتی را در مرکز و ولسوالی‌های جوزجان روی‌دست گرفته‌اند.
وضعیت امنیتی، آزادسازی پول‌های منجمد‌شده، آموزش و پرورش، فراهم‌آوری کمک‌های بشردوستانه و درخواست ایجاد کلینیک‌ها و مکاتب از موارد دیگری بوده که در این نشست روی آن بحث شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала