اروپا آماده کمک به افغانستان است

© Photo / Abdul.Q.Bدیدار هیات طالبان با نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو
دیدار هیات طالبان با نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین و پاکستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان در مورد مسائل بشردوستانه و مراقبت های صحی با هیئت اتحادیه اروپا گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در توییتر خود اعلام کرده که امیر خان متکی وزیر امور خارجه در دوحه با توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان و هیئت همراهش گفتگو کرد.
هیأت ها در مورد مسائل بشردوستانه، مراقبت های صحی، امنیت و کمک به افغانستان صحبت کردند. هیئت اروپایی اعلام کرد که قصد دارد به کمک های بشردوستانه را به افغان ها ادامه دهد. طرفین بر ادامه دیدارها توافق کردند.
در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست داخل کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از میدان هوایی کابل که تحت حفاظت نظامیان امریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، اردوی ایالات متحده میدان هوایی کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 سال نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داشت، اعلام شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала