کشته شدن دو سرباز ارتش پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان

© Flickr / Joshua KrugerLocal Pakistani Army Soldiers unload bags of concrete from a truck in Khyber - Pakhtunkhwa, Pakistan
Local Pakistani Army Soldiers unload bags of concrete from a truck in Khyber - Pakhtunkhwa, Pakistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
ارتش پاکستان از کشته شدن دو سرباز این کشور در جریان مقابله با شورشیان در کمربند قبایلی در شمال غرب این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملیشه های مسلح یک نقطه نظامی در کمربند قبایلی در شمال غرب این کشور در نزدیکی مرز با افغانستان را هدف قرار دادند که دو سرباز در جریان مقابله با این عناصر کشته شدند.
اداره رسانه‌ای ارتش پاکستان ‌اعلام کرد که شورشیان مسلح به یک نقطه نظامی در منطقه "داتا خیل" در ناحیه "وزیرستان شمالی" در استان "خیبر پختونخوا" حمله کردند. این منطقه پایگاه سابق گروه از ملیشه های مسلح بوده است.
ارتش با بیان اینکه دو سرباز در جریان تبادل آتش شدید با عناصر مسلح کشته شدند، افزود که جستجو در منطقه برای یافتن این ستیزه جویان ادامه دارد.
ارتش به هویت مهاجمان اشاره‌ای نکرده است و هیچ گروهی هنوز مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. اما این منطقه خواستگاه تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه های تندرو اسلامی می باشد.
ارتش پاکستان گفته که عملیاتی برای جستجو و تصفیه ستیزه جویان در این منطقه راه اندازی شده است. اخیرا حکومت پاکستان از مذاکرات صلح با طالبان پاکستانی خبر داد بود که میانجیگری اش را طالبان (گروه تحت تحريم سازمان ملل متحد) افغان به عهده داشتند.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
متقی: ما میان حکومت و طالبان پاکستان نقش میانجی را داریم
قبل از این پاکستان بارها حکومت سابق افغانستان را به پناه دادن به شورشیان مخالفش متهم کرده بود. حکومت سابق افغانستان نیز پاکستان را به حمایت و پناه دادن به طالبان افغان متهم می کرد که حالا دوباره قدرت را در کابل تصرف کرده اند.
وزیرستان شمالی سال ها به عنوان پناهگاه امن برای ستیزه جویان بود، تا اینکه ارتش پاکستان عملیات گسترده ای را برای پاکسازی منطقه انجام داد. این امر ستیزه جویان را مجبور کرد یا از مرز به افغانستان فرار کنند یا در مناطق کوهستانی دیگر نزدیک مرز پنهان شوند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала