جاپان ورود همه اتباع خارجی را ممنوع می‌کند

© AP Photo / Jae C. HongЛюди в масках идут по улице в токийском районе Синдзюку, Япония
Люди в масках идут по улице в токийском районе Синдзюку, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
به دلیل شیوع سویه جدید کرونا، جاپان اعلام کرد ورود همه اتباع خارجی را ممنوع می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون سبب افزایش نگرانی کشورها شده است. از این روی برخی کشورها اقدام به بستن مرزهای هوایی خود و لغو پرواز طیاره‌ها کرده‌اند، حالا جاپان مرزهای خود را به خاطر شیوع کرونای اومیکرون به روی همه خارجی‌ها بسته است.
"فومیو کیشیدا" نخست وزیر جاپان اعلام کرد از روز 30 نوامبر(9 قوس) ورود اتباع همه کشورهای جهان به جاپان ممنوع است.
جاپان اوایل ماه جاری میلادی اجازه داده بود برخی تجار، دانشجویان و دارندگان ویزا بتوانند وارد این کشور شوند اما اکنون به دلیل شیوع سویه امیکرون، دوباره ورود همه اتباع خارجی به این کشور ممنوع می‌شود.
کیشیدا گفته جاپان موضع سرسختی در برابر سویه جدید کرونا که در آفریقا پیدا شده دارد.
گفتنی است تلفات کرونایی جاپان 18.300 نفر بوده است.
FILE - In this Wednesday, June 24, 2020 file photo, a volunteer receives an injection at the Chris Hani Baragwanath hospital in Soweto, Johannesburg.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
داکتری که درباره گونه جدید کرونا هشدار داده بود: علائم غیرمعمول اما خفیف دارد
اخیراً سویه جدیدی از ویروس کرونا با نام B.1.1.529 در آفریقای جنوبی شناسایی شد که سازمان جهانی صحت (WHO) آن را امیکرون (Omicron) نامید. امیکرون همانند نام‌های قبلی آلفا، بتا، گاما و دلتا یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزینB.1.1.529 خواهد شد. طبق گزارش رسانه‌های خارجی این گونه تاکنون در آفریقای جنوبی، کنگ، اسرائیل، بلجیم، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا و همچنان احتمالاً در هالند و اتریش شناسایی شده است، به نظر می‌رسد که امیکرون یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала