طوفان خورشیدی قدرتمند بعدی ممکن است "آخرالزمان اینترنتی" ایجاد کند

© Photo / NASA/Goddard/SDOВспышки на Солнце 6 сентября 2017 года
Вспышки на Солнце 6 сентября 2017 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
خورشید همیشه کره زمین را با توده‌ای ذرات مقناطیسی بمباران می‌کند که "باد خورشیدی" نامیده می‌شوند، اما گاهی این بادهای خورشیدی به "طوفان خورشیدی" بدل می‌شود و باعث اختلال در ارتباطات می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه داگنز نی‌هتر، سانگیتا عبدو جیوثی، استادیار دانشگاه کالیفرنیای ایروین هشدار داد که یک طوفان خورشیدی شدید می‌توان جهان را به یک "آخرالزمان اینترنتی" وارد کند.
به گفته وی، این طوفان خورشیدی می‌تواند به کابل‌های شبکه‌ای که در امتداد اقیانوس اطلس قرار گرفته‌‌اند، برخورد کند. در (کابل‌ها) حلقه ضعیف تقویت کننده‌های سینگال نور وجود دارد و در صورت وقوع یک سناریوی نامطلوب، سیم‌ها بدون امکان تعمیر سریع از کار می‌روند.
عبدو جیوثی خاطرنشان کرد: طوفان‌های خورشیدی قدرتمند به‌طور متوسط هر صد سال یک بار اتفاق می‌افتد. در عین حال، یک قرن می‌شود که عواقب طوفان‌های به زمین ثبت نشده است.سپس از احتمال وجود دارد که زمینیان زنده با آن (طوفان خورشیدی) روبرو شوند.
ثبت قدرتمندترین شراره خورشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
ثبت قدرتمندترین شراره خورشید
در سال 2020 میلادی، دویچه بانک آلمان تهدید‌های مرگبار برای اقتصادی جهانی در دهه آینده را نام برد. به طور خاص، کارشناسان طوفان خورشید قدرتمند را با یک جنگ جهانی، یک فوران آتشفشانی مرگبار و یک بیماری همه‌گیر جدید برابر کردند. تحلیلگران افزودند که احتمال این که یکی از این سناریوها تا سال 2020 اجرا شود، 33 درصد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала