متوقف شدن ارتباط هوایی عربستان با 14 کشور آفریقایی

© Fotolia / Swisshippoعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن با اشاره به نگرانی‌های گسترده در جهان به دلیل شیوع سویه جدید "ویروس کرونا" نوشت که عربستان نیز به منظور جلوگیری از ورود سویه جدید "امیکرون" به این کشور، تمام پروازها به 14 کشور آفریقایی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش این روزنامه، وزارت داخله عربستان دیروز از توقف پروازها بین سعودی و هفت کشور دیگر آفریقایی خبر داد که به دلیل شیوع سویه امیکرون در این کشورها، اجرا می‌شود. عربستان جمعه گذشته نیز تردد به هفت کشور آفریقایی را متوقف کرده بود.
یک مقام مسوول در وزارت داخله عربستان که به نام وی اشاره نشده، گفت که پروازها بین عربستان و کشورهای مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل و موریس و کومور با توجه به بخشنامه سابق درباره ممنوعیت موقتی ورود مسافران برخی از کشورها به عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز به دلیل پیگیری تحولات این ویروس و گزارش موسسات صحی کشور درباره شیوع سویه جدید به نام امیکرون(Omicron ) و رصد تردد برخی از مبتلایان به سویه جدید به کشورهای دیگر متوقف می‌شود.
طبق بخشنامه جدید وزارت داخله عربستان، ورود مسافران غیر تبعه این کشور از طریق پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم کشورهای مزبور متوقف شده است.
عربستان جمعه گذشته نیز از توقف ورود مسافران هفت کشور آفریقایی خبر داده بود که این برنامه شامل حال مسافران از آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، لسوتو و اسواتینی می‌‌شود.
Люди в масках идут по улице в токийском районе Синдзюку, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
جاپان ورود همه اتباع خارجی را ممنوع می‌کند
سویه جدید ویروس کرونا که ابتدا در برخی کشورهای آفریقایی مشاهده شده، نگرانی‌های افزایش مبتلایان به این ویروس را تشدید کرده است. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تمامی پروازهای خود به آفریقا را ممنوع کرده اند که این امر خشم رئیس جمهوری آفریقای جنوبی را برانگیخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала