وزیر دفاع سابق امریکا از پنتاگون شکایت کرد

© AP Photo / Chuck BurtonМинистр армии США Марк Эспер
Министр армии США Марк Эспер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
نیویورک تایمز گزارش داد که مارک اسپر، وزیر دفاع سابق ایالات متحده امریکا، از پنتاگون به دلیل ممنوعیت انتشار بیشتر بخش‌های کتاب خاطرات خود که کارش را در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، توصیف می‌کند، شکایت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا، پس از این که پنتاگون به اسپر گفت که او باید بخش‌هایی از کتاب را درباره زمان کارش در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت امریکا، بیرون بیاورد، از وزارت دفاع به دلیل پاک نکردن نسخه خطی کتابش برای انتشار شکایت کرد.
اسپر، کمی بعد از شکست انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، او توسط ترامپ اخراج شد. وزیر دفاع سابق امریکا قرار است در ماه می سال آینده کتاب خاطراتش را به نام "سوگند مقدس" به بازار نشر عرضه شود که از آن به عنوان " تاریخ کامل و بدون شکوه ملت ما، به خصوص در دوران سخت آن" یاد می‌کند.
نقل از قول دادخواست اسپر در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا امریکا: بخشی اساسی از متن به بهانه محرم بودن از انتشار بیرون می‌شود. متن حذف شده برای ارائه داستان‌های مهم در دستنوشته ضروری است.
وزیر دفاع سابق امریکا دولت فعلی امریکا را به نقض "حقوق قانون اساسی" که متمم اول قانون اساسی امریکا آزادی بیان را محافظت می‌کند، متهم کرد.
اسپر گفته است که رفتن به دادگاه تنها راهی است که او می‌تواند خطراتش زمان کارش را به‌طور کامل به مردم امریکا برساند.
Президент США Дональд Трамп во время посещения американской военной базы в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
ترامپ: می‌خواستم حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کنم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала