چرا کرونا باعث از دست دادن حس شامه می شود؟

© Depositphotos.com / VoyagerixДевушка вдыхает аромат пирожного
Девушка вдыхает аромат пирожного - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات، علت اصلی از دست دادن حس شامه ناشی از ویروس کرونا را اعلام کردند.
به گزارش اسپوتینک، این یکی از مقاله های مجله Cell بیان شده است که یک گروه بین المللی از دانشمندان بلجیم و ایالات متحده متوجه شده اند که چرا افراد مبتلا به ویروس کرونا حس شامه خود را از دست می دهند.
بو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
دانشمندان از دست دادن بو را علامت خوب ویروس کرونا می دانند
محققین نمونه های از مخاط شامه بینی مریضان را که بر اثر عفونت کرونا جان باختند، بررسی کردند. آنها همچنین از افرادی که به دلایل دیگری جان خود را از دست داده بودند و به ویروس کرونا مبتلا نبودند، نیز بررسی کردند. بافت‌های مخاطی و نمونه‌های پیاز بوی با آندوسکوپ طی 60 تا 90 دقیقه پس از مرگ تهیه شد.
بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، SARS-CoV-2 سلول‌های بنیادی موجود در اپیتلیوم بو بیماران مبتلا به عفونت کروناویروس را آلوده کرده و به طور فعال در این سلول‌ها تکثیر می‌شود.
با این حال، RNA ویروسی را نمی توان در نورون های حسی و نورون های پیاز بویایی تشخیص داد. دانشمندان معتقدند که دلیل عدم بو مؤقت در COVID-19 عفونت سلول های پشتیبان است، یعنی این ویروس به طور غیرمستقیم روی نورون ها عمل می کند.
Генеральный директор Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
بی عدالتی باعث ظهور انواع کرونا شده است
پیش از این، ولادیمیر بولیبوک، ایمونولوژیست گفته بود که نوع ویروس کرونا که اخیراً کشف شده است، می‌تواند به روش‌های غیرمنتظره گسترش یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала