وزارت مالیه: معاش دوماهه کارمندان پرداخت می‌شود

© Photo / Facebook/MoFوزارت مالیه افغانستان - Ministry of Finance
وزارت مالیه افغانستان - Ministry of Finance - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
عضو شوید
پیش از این وزارت مالیه گفته بود که معاش سه ماهه کارمندان دولتی را می‌پردازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت مالیه می‌گوید که آماده‌گی کامل برای پرداخت تنخواه کارمندان دولتی دارند و ممکن تنخواه دو ماه آنان را یک‌جا پرداخت کند.
سخنگوی این وزارت مشکلات فنی را یگانه دلیل تاخیر در پرداخت تنخواه کارمندان دولتی می‌داند و می‌گوید که روی راهکاری کار می‌کنند که بربنیاد آن معاش کارمندان را به گونه دوام‌دار پرداخت کنند.
احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه گفت: "سبب تاخیر ماندن معاشات این بود که سر اسکیل معاشات کار شروع بود، چون در معاشات پیشتر بی‌عدالتی بسیار زیاد بود. ما کار را آغاز کرده ایم، الحمدالله یک طرح و یک سیستم جور کردیم که حقوق همه کارمندان مدنظر گرفته شده و استوار به عدالت است."
از سویی هم، برخی از کارمندان دولتی می‌گویند که پرداخت نشدن به موقع معاشات، آن‌ها را با چالش‌های زیادی اقتصادی مواجه ساخته است.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
بازداشت 75 کمیشن کار پاسپورت توسط طالبان
عبدالرفیق سدید که در یکی از مکتب‌های دولتی در کابل آموزگار است، می‌گوید که چهار ماه می‌شود که تنخواه خود را دریافت نکرده و اکنون با چالش‌های فروان اقتصادی روبرو است.
عبدالرفیق سدید، آموزگار گفت: "مشکلات اقتصادی ما به حدی است که من چهل سال است که وظیفه را اجرا می‌کنم، چهل سال است که من معلم هستم. حالا من در یک دکان شاگردی می‌کنم. در هفته یک هزار افغانی به من معاش می‌دهد که من در آن چهار هزار افغانی زنده‌گی می‌توانم زنده‌گی بخور و نمیره جور بکنم به اولادهای خود."
در همین حال برخی آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که حکومت تنها توان تامین بودجه عادی را دارد و این بودجه را مطابق به درآمدهایش سنجش می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала