پوتین خواستار کمک به مردم افغانستان شد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه تاکید دارد که برای کمک به مردم افغانستان، ذخایر مالی این کشور باید آزاد شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید که اوضاع در افغانستان دشوار است، باید به مردم افغانستان کمک شود و پول مسدود شده در بانک های کشورهای اروپایی باید به هدف کمک های بشردوستانه آزاد شود.
رئیس جمهور روسیه در همایش سرمایه گذاری "راسیا زاویوت!" گفت: "آنچه مربوط به افغانستان می شود، اکنون وضعیت دشواری وجود دارد، ما اکنون نه، اکنون زمان و مکان برای توصیف از جنبش طالبان و غیره نیست، اما طالبان اوضاع کشور را کنترل می‌کند. باید به مردم افغانستان کمک شود، حداقل پول ها را آزاد شود. پول های افغانان که در حساب های بانکی غرب و بخصوص در درجه اول در ایالات متحده است باید آزاد شود و به مردم فرصت داده شود تا حداقل مسائل ابتدایی خود را حل کنند".
او تاکید کرد: "حداقل می توان آن را به روشی هدفمند برای رسیدگی به مسائل بشردوستانه، خرید تجهیزات پزشکی، دارو و حمایت از کودکان آزاد کرد".
قابل ذکر است که پیش از این اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала