Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیونل مسی، دومین بازیکن در فهرست مسن‌ترین برندگان تاریخ توپ طلا

© REUTERS / Benoit TessierФорвард сборной Аргентины и «Пари Сен-Жермен» Лионель Месси с Золотым мячом на церемонии награждения в Париже
Форвард сборной Аргентины и «Пари Сен-Жермен» Лионель Месси с Золотым мячом на церемонии награждения в Париже  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
عضو شوید
لیونل مسی با 34 سال و 158 روز در فهرست مسن‌ترین برندگان تاریخ توپ طلا در جایگاه دوم ایستاد.
به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته مسی توانست عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2021 را کسب کند. این فوق ستاره آرجانتینی شمار توپ‌های طلای خود را به عدد 7 رساند و از این حیث رکورددار است.
ستاره پی‌اس‌جی که در حال حاضر 34 سال و 158 روز سن دارد، با کسب این جایزه در فهرست مسن‌ترین برندگان تاریخ توپ طلا دوم شد و پایین‌تر از استنلی متئوس قرار گرفت.
در فهرست مسن‌ترین برندگان توپ طلا، استنلی متئوس اسطوره فوتبال انگلستان و باشگاه استوک سیتی، با 41 سال و 320 روز در صدر قرار دارد و مسی دوم است.
در رده‌های بعدی نیز لو یاشین با 34 سال و 65 روز، دی‌استفانو با 33 سال و 162، مودریچ با 33 سال و 84 روز و کاناوارو با 33 سال و 75 روز قرار دارند.
مسی در حالی به دومین بازیکن مسنِ برندۀ توپ طلا مبدل شده که در فهرست جوان‌ترین برنده‌گان این جایزه نیز پس از رونالدو نازاریو که با 21 سال سن موفق به کسب توپ طلا شده بود، با 22 سال در رده دوم قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала