درخواست کمک 378 میلیون دالری سازمان جهانی صحت برای افغانستان

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد
سازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
مقام‌های سازمان جهانی صحت برای عرضه خدمات صحی در افغانستان خواستار کمک 378 میلیون دالری از سوی جامعه جهانی شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، به گفتۀ این مقام‌ها این سازمان تلاش می‌کند تا 2331 مرکز صحی را در افغانستان فعال نگهدارند.
داکتر جمشید، مسوول هماهنگی سازمان جهانی صحت در افغانستان، گفت: "با دیگر کمک کنندگان مانند، بانک جهانی، اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای کمک کننده تلاش می‌کنیم که در کنار 2331 مرکز صحی که وجود دارد، مراکز تداوی کرونا را نیز فعال نگه بداریم".
این درحالی است که قبل از این سازمان جهانی صحت از فروپاشی سیستم صحی افغانستان هشدار داده و گفته بود که بسیاری از کارمندان صحی معاش بدست نیاورده اند.
داکتر جمشید افزود: "تاکنون کمک 378 ملیون دالری قطعی شده که برای جلوگیری از بحران بشری به سکتور صحی صورت خواهد گرفت. ما تعهد می‌کنیم که این کار را بزودی انجام می‌دهیم تا با قناعت دادن مردم دونران بیشتر را جذب کنیم".
در همین حال، رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان در سفری به ولایت کندهار می‌گوید که آنان در بخش انکشاف افغانستان نقش تاثیر گذار خواهند داشت.
عبدالله الدرداری، رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل در افغانستان، گفت: "باید واضح بسازم که نهادهای سازمان ملل که نماینده‌گان شان اینجا حضور دارند، کمک‌های فوری نمی‌کنند که برای شماری آب یا گندم فراهم کنند. ما اینجا آمده ایم تا تاکید کنیم که مردم خودشان باید کار کنند تا در نتیجه آن حاصلات افزایش یابند، ما یک اداره انکشافی استیم ومی‌خواهیم که با شما در بخش کارهای انکشافی کمک کنیم".
همزمان والی طالبان در کندهار اطمینان می‌دهد که تدابیر امنیتی را برای نهادهای کمک کننده خارجی روی دست دارد و زمینه رساندن کمک‌ها را فراهم می سازد.
سازمان جهانی صحت: 229 تن اقلام طبی به افغانستان رسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
سازمان جهانی صحت: 229 تن اقلام طبی به افغانستان رسیده است
این درحالی است که بسیاری از نهادهای سازمان ملل از بروز یک فاجعه بشری در افغانستان هشدار داده و گفته اگر کمک‌های بشری بگونه فوری با این کشور صورت نگیرد، زنده‌گی هزاران تن با تهدید مرگ روبرو خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала