دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با 16 نامزد سفیر و نمایندگان خارجی برای افغانستان در دوحه

© Abdul Qahar Balkhiدیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با 16 نامزد سفیر و نمایندگان برای افغانستان در دوحه
دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با 16 نامزد سفیر و نمایندگان برای افغانستان در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه گروه طالبان از دیدار سرپرست این وزارت با نمایندگان و نامزد سفیران 16 کشور خارجی در دوحه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه گروه طالبان در یکسری تویتی نوشت: هیأت گروه طالبان به رهبری مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجهٔ افغانستان با 16 نامزد سفیر و نمایندگان برای افغانستان در دوحه ملاقات نمود و روی موضوعات امنیتی، بشری، اقتصادی، سیاسی و بهداشتی بحث نمود.
او افزوده است، که همه‌ طرف‌ها پیشرفت در وضعیت امنیتی را ستودند و گفتند که ‌کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی با افغانستان باید فراهم شود و به‌مشکلات باید از طریق همکاری دسترسی یابد.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
جزئیات دیدار دو روزه ای متقی با فرستاده امریکا برای افغانستان
در ادامه او نوشته است، که هیات این گروه از امنیت با آنها اطمینان داد، وعده سپرد تا در رسانیدن کمک‌ها همکاری کند و از تمامی کشورها خواست تا سفارت‌های خویش را در کابل گشایش دهند تا واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و فصل جدیدی از روابط مثبت آغاز شود.
در ادامه او افزوده است، که درین نشست، سفرای کشورهای ذیل اشتراک نموده بودند: 1. آلمان 2. کانادا 3. فنلند 4. زیلاند جدید 5. ایتالیا 6. کوریای جنوبی 7. کمیشنری اتحادیهٔ اروپا 8. هسپانیا 9. ایالات متحده 10. ناروی 11. سویدن 12. هالند 13. آسترالیا 14. بریتانیا 15. جاپان شرکت داشتند.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش هیات گروه طالبان به سرپرستی مولوی امیرخان متقی به قطر سفر کرده است و تاکنون با نمایندگان چند کشور جهان دیدار و گفت و گو کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала