ماکرون: بوریس جانسون یک دلقک است

© REUTERS / Jonny Weeks/Pool Британский премьер-министр Борис Джонсон и президент Франции Эммануэль Макрон в Корнуолле
Британский премьер-министр Борис Джонсон и президент Франции Эммануэль Макрон в Корнуолле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه، بریتانیا را کشوری می خواند، که از سوی یک دلقک رهبری می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا را دلقکی نامید که بر کشوری بزرگ حکومت می‌کند.
این را اکسپرس با استناد به اظهار نظر رهبر فرانسه در هفته نامه طنز Le Canard Enchaine گزارش کرده است.
این سیاستمدار در بحبوحه بحران مهاجرت در کانال انگلیسی بیانیه ای ارائه کرد. او رئیس بریتانیا را بی‌اهمیت متهم کرد و خاطرنشان کرد، که جانسون کشور را ناامید کرده است.
ماکرون گفت: "بسیار غم انگیز است که می‌بینیم کشور بزرگی که می‌توانیم کارهای زیادی با آن انجام دهیم، را یک دلقک رهبری می کند".
در فرانسه مردی سیلی به ماکرون زد + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
در فرانسه مردی سیلی به ماکرون زد + ویدیو 
نماینده رسمی نخست وزیر انگلیس در واکنش به اظهارات رهبر فرانسه به دولت های دو کشور توصیه کرد برای جلوگیری از تلفات انسانی بیشتر بر حل بحران تمرکز کنند.
روابط میان ماکرون و جانسون پس از انتشار نامه‌ای علنی به رئیس‌جمهور فرانسه با پیشنهادات خود برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی توسط نخست‌وزیر بریتانیا بدتر شد. ماکرون از رویکرد جانسون به کار انتقاد کرد و خاطرنشان کرد، که رهبران کشورها از طریق توییتر یا انتشار نامه با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند.
در بحبوحه گزارش های بیشماری مبنی بر غرق شدن مهاجران در کانال مانش، پاریس و لندن فعالانه درباره چگونگی حل مشکل با مهاجران غیرقانونی بحث می کنند. در 24 نوامبر، یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در آب های پاس دو کاله در سواحل فرانسه غرق شد. 31 نفر جان باختند، دو نفر جان سالم به در بردند، اما اکنون جان آنها در خطر است. در همان زمان، پولیس فرانسه به جمعیتی از مهاجران اجازه داد تا بدون هیچ مانعی سواحل فرانسه را ترک کنند تا در مسیرشان به سمت بریتانیا از کانال مانش عبور کنند. سپس در بریتانیا گفتند، که به طرف فرانسوی پیشنهاد داده اند تا گشت مشترک کانال مانش را سازماندهی کند، اما از پاریس رضایت نگرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала