موفقیت دانشمندان هنگ‌کنگی برای جداسازی ویروس "امیکرون"

عضو شوید
دانشگاه هنگ‌کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد دانشمندان این کشور موفق به جداسازی سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا امیکرون از نمونه های آزمایشگاهی شدند که در فرآیند به روز رسانی واکسین‌ها برای مقابله با این ویروس کمک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "چاینا دیلی" چین، در بیانیه‌ای که دانشگاه هنگ کنگ منتشر کرد آمده است بخش تحقیقات میکروبیولوژی این دانشگاه اولین گروه تحقیقاتی شناخته شده در آسیاست که موفق به جداسازی سویه جدید ویروس کرونا امیکرون شد.
ویروس جهش یافته جداشده این امکان را فراهم خواهد کرد تا واکسین‌هایی برای این ویروس ساخته و یا واکسین‌های پیشین به روز رسانی شوند. ویروس امیکرون از سوی سازمان جهانی صحت به عنوان سویه ای نگران کننده شناخته شده است.
تیم تحقیقاتی هنگ کنگی در حال حاضر بر روی بیشتر کردن مقدار ویروس جدا شده در آزمایشگاه برای استفاده در ارزیابی قابلیت تسری، قابلیت تهاجم به سیستم ایمنی و بیماری زایی آن بر روی نمونه های حیوانی کار می‌کند.
این تیم همچنین اعلام کرده است به دنبال فرصت‌هایی برای تولید و توسعه فوری تمامی واکسین‌های غیرفعال این ویروس می‌باشد. تیم تحقیقاتی هنگ کنگی اواخر روز دوشنبه، 4 روز پس از اولین شناسایی 2 نفر در این کشور و 5 روز پس از گزارش این سویه جدید به شکل رسمی از سوی سازمان جهانی صحت موفق به جداسازی آزمایشگاهی ویروس امیکرون شد.
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
علائم جدید کرونای "امیکرون"
اخیراً سویه جدیدی از ویروس کرونا با نام B.1.1.529 در آفریقای جنوبی شناسایی شد که سازمان جهانی صحت (WHO) آن را امیکرون (Omicron) نامید. امیکرون همانند نام‌های قبلی آلفا، بتا، گاما و دلتا یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزین B.1.1.529 خواهد شد. طبق گزارش رسانه‌های خارجی این گونه تاکنون در آفریقای جنوبی، کنگ، اسرائیل، بلجیم، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا و همچنان احتمالاً در هالند و اتریش شناسایی شده است، به نظر می‌رسد که امیکرون یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала