Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیکه: "برای بازنشستگی سرمایه گذاری کرده‌ام و پروژه دارم"

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر جرارد پیکه
جرارد پیکه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
جرارد پیکه مدافع بارسلونا خود را متعهد می‌کند که باید برای ژاوی تلاش کند، اگر نه، او را خواهد شکست.
به گزارش اسپوتنیک؛ جرارد پیکه مهمان ویژه برنامه سه شنبه ال هورمیگوئرو بود و با پابلو موتوس درباره پروژه جدید ژاوی در بارسا، رابطه او با مربی، جام دیویس و دیگر پروژه هایش صحبت کرد.
این بازیکن 34 ساله هر سه بازی اول زیر نظر ژاوی را از ابتدا بازی کرده و آبی اناری‌ها دو برد و یک تساوی به ثبت رسانده اند.

پیکه گفت: "این به من فشار می‌آورد که ژاوی را به عنوان مربی داشته باشم، شما نمی‌خواهید او را ناامید کنید. از نظر اخلاقی باید بهترین عملکردم را به او بدهم و اگر عملکردم بهترین نباشد، احساس می‌کنم در حال شکست دادن او هستم."

مسی از بارسلونا جدا شد
تابستان گذشته، لیونل مسی پس از این‌که در ابتدا به نظر می‌رسید که می‌خواهد بماند، بارسلونا را ترک کرد و پیکه تأثیری را که جدایی‌اش روی او و باشگاه داشت، فاش نمود.

پیکه توضیح داد: "خیلی سخت بود، ما از 14 سالگی با هم بازی کردیم. از نظر ورزشی و شخصی خیلی سخت بود. در شروع فصل همه چیز برای ما خوب پیش نرفت. برای او خوشحالم و هفتمین توپ طلای او ثابت می‌کند که او بهترین بازیکن تمام دوران است.

او به یک کشور جدید و یک فرهنگ جدید رفته است. این سخت است، زمانی که به منچستر رفتم در 17 سالگی برای من اتفاق افتاد. لئو با خانواده‌اش رفته است و من خودم رفتم، اما سخت است."

بازنشستگی
در چند هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که پیکه ممکن است در پایان فصل بازنشسته شود، اما او می‌داند که انتقال به زندگی پس از فوتبالش، با وجود سرمایه گذاری‌های تجاری‌اش، آسان نخواهد بود.

او خاطرنشان کرد: "بسیاری از هم تیمی‌ها می‌گویند که وقتی بازنشسته می‌شوی کار سختی است. شما از کودکی این روال را داشته‌اید.

زمان زیادی طول می‌کشد تا با زندگی جدید سازگار شوید. مردم ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

و مردم کمتر و کمتر شما را در جاده می‌شناسند و نسل‌ها می‌گذرند. این سخت است. فوتبالیست‌ها برای این تغییر آماده نیستند. AFE [انجمن فوتبالیست های اسپانیا] باید مردم را برای آماده شدن برای این تغییر آماده کند.

من مدت زیادی است که خودم را برای این زندگی آماده کرده‌ام. سرمایه گذاری در تجارت، پروژه‌ها و غیره و داشتن کاری برای انجام دادن بعد از بازنشستگی. کلید این است که بعد از ترک فوتبال کاری برای انجام دادن داشته باشیم. اما واضح است که دلم برای فوتبال تنگ خواهد شد."

آیا ژاوی اجازه نمی‌دهد به مادرید بیایی؟
"خیلی خوب بود، مشکلی وجود نداشت. ما تصمیم گرفتیم این مصاحبه را برای زمان دیگری تنظیم کنیم. اکنون من چند روز آزاد دارم و به هر حال در مادرید بودم."
قوانین ژاوی
"ژاوی مانند هر مربی قوانین خود را دارد. او چیزی در مورد موج سواری یا دوچرخه برقی نگفته است. نمی‌دانم مجاز است یا نه. اما او قوانینی را وضع کرده که لازم بود و ما می‌خواهیم مانند همیشه از همه آنها پیروی کنیم."
داشتن یک هم تیمی قدیمی به عنوان مربی
"نمی‌دانم که آیا این یک هم تیمی قدیمی است یا نه. این یک فشار اضافی است اما از راه خوبی. شما می‌دانید که نمی‌توانید او را ناامید کنید. او می‌داند که شما در چه سطحی هستید و چه چیزی می‌توانید انجام بدهید."
دیویس کاپ:
"امسال ما آن را در سه کشور مختلف برگزار کردیم. در ایتالیا این یک موفقیت بزرگ بود. در اسپانیا ما 5000 تماشاگر را برای بازی قزاقستان و سویدن جذب کردیم. دیدن حذف اسپانیا دردناک بود."
ستاره‌های تنیس آینده
"در اسپانیا ما [کارلوس] آلکاراز را داریم. سپس دیگرانی مانند اسنر، زاوارف و تیم."
رئیس اف سی آندورا
"من یکی از سهامداران آندورا هستم. من روی حرفه خود تمرکز کرده‌ام و تیمی دارم که آندورا و جام دیویس را مدیریت می‌کند."
آیا به مادرید حسادت می‌کنید؟
"این یک شهر پر جنب و جوش است. مردم در خیابان هستند. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. حال و هوای متفاوتی با بارسلونا دارد. در چند سال اخیر بارسلونا کمی محو شده است. تعداد زیادی از آنها وجود دارند. کولس در مادرید."
آیا هنوز دوست دارید روزی رئیس بارسا شوید؟
"بعضی روزها بله و روزهای دیگر اکنون. شما باید عشق زیادی به باشگاه داشته باشید. اگر روزی تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم، همه آنچه را که دارم به آن خواهم داد. برای ارائه نامزدی، شما باید 150 میلیون ضمانت بانکی ارائه دهید. در رئال مادرید، فلورنتینو می‌خواست آن را بالا ببرد تا هیچ کس نتواند... انتخابات بعدی در مادرید ممکن است 20 سال دیگر برگزار شود. وقتی همه چیز درست نیست فداکاری‌های شخصی زیادی وجود دارد. خوب پیش نمی‌روی و هیچ چیزی به دست نمی‌آوری - این کار را به خاطر عشق به باشگاه انجام می‌دهی. من از بدو تولد عاشق بارسا هستم. اما رئیس بودن کاملاً چیز دیگری است. اگر تعادل مثبت باشد، آنها را به شما پس می‌دهند. 150 میلیون."
از ده نمره به وینیسیوس بدهید:
"این فصل، نه."
برای پیوستن به رئال مادرید چه چیزی باید به شما پیشنهاد شود؟
"این کاملا غیر ممکن است".
آیا شماره تلفن فلورنتینو را دارید؟

"بله، مگر این‌که او آن را تغییر داده باشد، من آن را برای یک موضوع شخصی دارم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала