امریکا در رقابت تسلیحات هایپرسونیک با چین است

CC BY 2.0 / U.S. Missile Defense Agency / GMD_FTG_06b_10Испытания наземной системы противоракетной обороны США. Архивное фото
Испытания наземной системы противоракетной обороны США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
عضو شوید
مقام بلندپایه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده امریکا می‌گوید که امریکا و چین درگیر یک مسابقه تسلیحاتی بر سر تولید مرگبارترین سلاح‌های مافوق صوت یا هایپرسونیک هستند.
به گزارش اسپوتنیک، "فرانک کندال"، به اصطلاح وزیر نیروی هوایی ارتش امریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز از محل دفترش در پنتاگون گفت: یک مسابقه تسلیحاتی وجود دارد که لزوماً بر سر افزایش تعداد نیست، بلکه بر سر افزایش کیفیت است. این مسابقه تسلیحاتی مدتی است که وجود داشته است. چینی‌ها به شدت در آن شرکت داشته‌اند.
کندال خاطرنشان کرد، در حالی که ارتش امریکا بودجه خود را بر عراق و افغانستان متمرکز کرد، از تمرکزش بر سلاح‌های هایپرسونیک کاست.
این مقام بلندپایه امریکا گفت: این به این معنا نیست که ما هیچ کاری (در این حوزه) انجام نداده‌ایم، بلکه به این معنی است که به اندازه کافی انجام نداده‌ایم.
کندال افزود: من عاشق طیارۀ آی-10 هستم. مدل سی-130 هم یک طیارۀ فوق‌العاده است که توانمندی و تاثیر زیادی در بسیاری از ماموریت‌ها داشته است. هواپیماهای ام‌کیو-9 هم در زمینه مبارزه با تروریسم و ​امور دیگر بسیار موثر بوده‌اند. آنها هنوز هم مفید هستند، اما هیچ یک از این چیزها چین را نمی‌ترسانند.
طبق گزارش، این در حالی است که پیمانکاران دفاعی امیدوارند که در این روند گذار به سمت تسلیحات هایپرسونیک نه فقط با ساخت آنها بلکه همچنین با توسعه مکانیسم‌های جدیدی تشخیص و غلبه، سرمایه‌گذاری کنند.
ماه اکتوبر، جنرال مارک میلی، افسر ارشد ارتش امریکا، یک آزمایش تسلیحات هایپرسونیک از سوی چین را که به گفته کارشناسان نظامی، ظاهرا نشان دهنده تلاش پکن برای دستیابی به سیستمی با قابلیت گردش مدار زمین و فرار از سیستم‌های دفاع راکتی امریکا بوده را تایید کرد.
سال جاری میلادی، پنتاگون چندین مورد آزمایش تسلیحات مافوق صوت را با سطوح مختلف موفقیت اجرا کرده است. در ماه اکتوبر، نیروی دریایی امریکا یک موتور بوستر راکتی را که ظاهرا برای پیشرانی پرتابگر حامل یک سلاح مافوق صوت در ارتفاع استفاده می‌شود، با موفقیت آزمایش کرد.
Китайский зенитно-ракетный комплекс дальнего действия Хунци-9 или HQ-9 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
امریکا تائید کرد؛ چین سیستم موشک جزئی مداری را آزمایش کرده است
سلاح‌های مافوق صوت یا هایپرسونیک با سرعت‌هایی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود 6200 کیلومتر بر ساعت در سطح فوقانی جو زمین حرکت می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала