صالح: مبارزه مردم برضد طالب یک بار دیگر ماهیت اصلی آنها را به جهانیان هویدا ساخت

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، صالح از تصمیم سازمان ملل متحد برای رد کردن نامزد ط‌البان برای کرسی دایمی افغانستان در این سازمان استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور پیشین از تصمیم کمیته اعتباربخشی سازمان ملل برای عدم پذیرش نماینده طالبان استقبال کرد: "اهتزاز پرچم ملی کشور در مقر سازمان ملل متحد مرحم و التیام کوچکی بر احساسات، عواطف و پیکر زخمی ملتیست که تهاجم گروه دست نشانده ، متحجر و ستم گر طالبان آنرا شدیدا مجروح ساخته است."
او با انتشار پیامی در فیس‌بوک خود، ادامه نمایندگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان ملل را تبریک گفته و نوشته این نتیجه مقاومت، مبارزه مردم به ویژه زنان است.
صالح می ‌گوید،‌ به یقین که درین مبارزه نقش زنان کشور بخاطر دفاع از حقوق انسانی و اسلامی شان بارز و مایه افتخار همه ی ما بوده و می باشد. زنان افغانستان نشان دادند که تحجر و افراطیت ستم گر صدای برحق شان را خموش ساخته نمیتواند.
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد به طالبان واگذار نشد
صالح نوشته است: " ط‌البان با توسل به فریب، اتکا به کمک بی دریغ نظامی پاکستان و استفاده سو از نیت صلح خواهانه ملت و دولت به دستاورد نظامی دستیاب گردیدند و توانستند روند آشتی و مصالحه ملی را تخریب نمایند، اما نتوانستند که کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل را به دست آورند."
گفته‌های او درحالی مطرح می‌شود که کمیته مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها، از تصمیم گیری درباره فرستاده ویژه طالبان در این سازمان خودداری کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала