Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونالدو بالاتر از مسی؛ آمار ثابت می‌کند

© Photo / Twitter/UEFACristiano Ronaldo, Lionel Messi
Cristiano Ronaldo, Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
عضو شوید
کریستیانو رونالدو با وجود کسب دو توپ طلای کمتر از لیونل مسی، بیشترین امتیاز را در امر کسب توپ طلا در تاریخ دارد.
به گزارش اسپوتنیک؛ کریستیانو رونالدو فوق ستاره منچستریونایتد با وجود کسب دو جایزه کمتر از لیونل مسی، بیشترین امتیاز توپ طلا را در تاریخ دارد.
مهاجم پاریسن‌جرمن دوشنبه شب با فاصله کمی از روبرت لواندوفسکی به هفتمین توپ طلا دست یافت.
مسی 34 ساله جایزه‌ای را که در سال 2019 کسب کرده بود، پس از این‌که سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید اعطا نشد، حفظ کرد و اگرچه بسیاری از هواداران و کارشناسان ادعا می‌کنند که ملی پوش آرجانتینی بهترین بازیکن فوتبال است، اما آمار رای گیری در توپ طلا خلاف این را ثابت می‌کند.
رونالدو برنده پنج توپ طلا که آخرین بار در سال 2017 برنده این جایزه شد، 3781 امتیاز از نامزدهای این جایزه را به دست آورده است.
این بیش از 200 امتیاز بیشتر از رقیب‌اش لیونل مسی است که 3574 امتیاز کسب کرده است.
رونالدو با وجود به ثمر رساندن 36 گل برای یوونتوس در فصل گذشته، در حالی‌که در این فصل 10 بار برای منچستریونایتد موفق به گلزنی شد، رونالدو تنها در رده ششم فهرست 30 نفره برای جایزه 2021 قرار گرفت.
این اولین بار در 11 سال گذشته است که این فوق ستاره خارج از 3 نفر برتر قرار می‌گیرد، زیرا او تنها 178 امتیاز در مقایسه با مسی 613 امتیاز کسب کرده است.
در اوایل این هفته، پاسکال فر سردبیر فرانس فوتبال - یکی از سازمان دهندگان این جایزه معتبر - ادعا کرد که رونالدو به او گفته که تنها هدف حرفه‌ای اش کسب توپ‌های طلای بیشتر از مسی است.
اما رونالدو با بیانیه‌ای آتشین در اینستاگرام پاسخ داد و گفت فره برای "ترویج نشریه‌اش" دروغ گفته است.

وی خاطرنشان کرد: "نتیجه امروز توضیح می‌دهد که چرا اظهارات پاسکال فره در هفته گذشته، زمانی که او گفت من به او اعتماد کردم که تنها جاه طلبی من این است که دوران حرفه‌ای‌ام را با توپ‌های طلای بیشتر از لیونل مسی به پایان برسانم، بیان کرد. پاسکال فره دروغ گفت، او از نام من برای تبلیغ‌اش و تبلیغ نشریه‌ای که برای آن کار می‌کند استفاده کرد. این غیرقابل قبول است که فردی که مسئول اعطای چنین جایزه معتبری است به این شکل دروغ بگوید، در بی احترامی مطلق به کسی که همیشه به فرانس فوتبال و توپ طلا احترام گذاشته است. و او امروز دوباره دروغ گفت و غیبت من در گالا را با یک قرنطینه ادعایی که دلیلی برای آن وجود ندارد توجیه کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала