Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی جام جهانی نبرده پس بهترین بازیکن تاریخ نیست؛ بایرن جذابیت بوندس‌لیگا را نگرفته است

© AFP 2023 / StaffДиего Марадона уклоняется от подката Лотара Маттауса во время финала чемпионата мира по футболу 1986 года
Диего Марадона уклоняется от подката Лотара Маттауса во время финала чемпионата мира по футболу 1986 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2021
عضو شوید
لوتار ماتیوس هافبک سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، پله را بالاتر از هر بازیکنی بهترین فوتبالیست تاریخ می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک، لوتار ماتیوس هافبک افسانه‌ای سال‌های نه‌چندان دور تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و بوروسیا مونشن گلادباخ که خود سابقه‌ی قهرمانی در جام جهانی 1990 را با تیم ملی آلمان در کارنامه دارد؛ می‌گوید لیونل مسی برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ باید قهرمان جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان شود.
قهرمان هفت مرتبه‌ای بوندس‌لیگا و برنده‌ی سابق توپ طلا، ادسون آرانتس دونا سیمنتو ملقب به پله که در سه جام جهانی 1958، 1962 و 1970 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است را بالاتر از مسی و هر بازیکنی، بهترین تمام ادوار می‌داند.
ماتیوس گفت:
"این یک سوال دشوار است زیرا فوتبال در طول سال ها تغییر زیادی کرده است. چگونه می توانیم فردی مانند پله را که 40-50 سال پیش بازی می کرد با کسانی که امروز بازی می کردند مقایسه کنیم؟ شاید مسی در 10-15 سال گذشته، بهترین بوده است. در زمان من دیگو مارادونا بهترین بود. دیگرانی مثل رود گولیت، مارکو فن باستن، گری لینکر و شاید حتی خودم بودیم."
"پیش از زمان من، پله بهترین بود. ما بازیکنان بزرگ زیادی در طول سال ها داشتیم، رونالدو خیلی خوب بازی می کرد و حالا رابرت لواندوفسکی وجود دارد. دیگرانی مانند فرانتس بکن باوئر، یوهان کرایف، اوزه‌بیو و بازیکنان بزرگ زیادی وجود داشتند."
"من از بازیکنان زیادی نام برده ام و هر کدام از آنها فوتبال را در طول سال ها جذاب کرده اند. وقتی صرفاً بر اساس اعداد صحبت می کنیم، پله سه بار قهرمان جام جهانی شد! مسی هرگز جام جهانی را نبرده است، در حالی که مارادونا آن را برده است. یک بار. این یعنی وقتی اعداد را در ذهن خود می گیرید و فقط یک نام را می گویید - باید بگویم پله!
ماتئوس در مورد ماهیت رقابتی لیگ برتر آلمان قبل از Der Klassiker جدال بایرن و دورتموند صحبت کرد و می‌گوید "بوندس لیگا فقط مربوط به بایرن مونیخ نیست".
لوتار ماتائوس یوونتوس و سری‌آ در سال‌های اخیر را با بایرن و بوندس‌لیگا مقایسه کرد و می‌گوید قهرمانی‌های مداوم بایرن مونیخ تاثیری روی جذابیت بوندس‌لیگا نمی‌گذارد.
"ای کاش تیم دیگری می توانست قهرمان بوندس لیگا شود، قهرمانی فقط مربوط به بایرن مونیخ نیست. زمانی که یوونتوس در حال قهرمانی در سری آ بود، وضعیت مشابهی در ایتالیا داشتیم. بوندس لیگا پر از رقابت است، شاید نه همیشه برای مقام اول بلکه برای کسب سهیمه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا."
"گاهی اوقات سقوط و صعود به اروپا به هفته 34 می رسد، بنابراین بوندسلیگا بسیار جالب است. شنبه [Der Klassiker] بایرن مونیخ در رده اول در مقابل بوروسیا دورتموند در رده دوم قرار دارد و اگر تیم میزبان پیروز شود، می تواند با دو امتیاز اختلاف بالا بیاید. بالای جدول!"
سفر بایرن مونیخ به سیگنال ایدونا پارک برای رویارویی با تیم هیجان انگیز بوروسیا دورتموند، بدون شک یکی از بازی های برجسته فصل 2021-2022 بوندسلیگا تا کنون بوده است، زیرا وضعیت در بالای جدول باعث جذابیت بیشتر این مسابقه شده است.
این بازی همچنین دو مهاجم کلاس جهانی رابرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند را در مقابل یکدیگر قرار می دهد؛ لوایی که در اوایل هفته جاری در مراسم توپ طلا به عنوان بهترین مهاجم سال انتخاب شد. با این حال، بایرن مونیخ ممکن است لئون گورتزکا را در خط میانی نداشته باشد، در حالی که جاشوا کیمیچ نیز پس از مثبت شدن تست COVID-19 در دسترس نیست.
وقتی از ماتائوس در مورد ضعف بایرن مونیخ در خط میانی سوال شد، ماتائوس گفت که این مسئله می‌تواند به سود دورتموند باشد.
"باید بگویم که می تواند یک امتیاز بزرگ برای دورتموند باشد. کیمیچ و گورتزکا بهترین زوج هافبک دفاعی شماره 6 در جهان هستند، تعادل بین هر دوی آنها بسیار خوب است. کیمیچ موقعیت خود را حفظ می کند، خوب بازی می کند. توپ را وارد خط حمله کرده و در دو سال گذشته چند گل مهم مقابل دورتموند به ثمر رسانده است.
"گورتزکا یک بازیکن باکس به باکس با قدرت زیادی است و یک گلزن خوب است. اگر هر دو نتوانند بازی کنند، این یک امتیاز بزرگ برای دورتموند است. وقتی چنین بازی ای باشد، دوست دارید بهترین بازیکنان را ببینید. ما 48 ساعت دیگر فرصت داریم، بنابراین امیدوارم کادر پزشکی بایرن مونیخ بتوانند تمام تلاش خود را برای رسیدن به آمادگی گورتزکا به کار گیرند."
در نهایت، ماتئوس در مورد عملکرد فعلی مربیان آلمانی (توماس توخل، یورگن کلوپ، یولیان ناگلزمن و هانسی فلیک) که فوتبال اروپا را طوفانی کرده‌اند، صحبت کرد. این اسطوره 60 ساله توضیح داد که مربیانی مانند کلوپ و توخل که در حال حاضر در لیگ برتر شکوفا شده اند، سیر مربیگری آنها در بوندسلیگا سال ها پیش آغاز شد.
وی گفت:
"مربیانی که در حال حاضر در لیگ برتر هستند تجربه زیادی دارند زیرا قبلاً در بوندسلیگا بسیار سخت کار کردند. آنها در باشگاه هایی مانند هوفنهایم، آر بی لایپزیگ و بوروسیا دورتموند عملکرد خوبی داشته اند و در انجام این کار (مربیگری خوب) تجربه زیادی به دست آوردند."
"فقط یولیان ناگلزمن یک مربی جوان است، اما او دوران مربیگری خود را از 27 سالگی شروع کرد. او بازیکنان و تیمش را در هر یک از باشگاه‌هایی که برای آنها کار می‌کرد بهتر کرد و در نهایت، لایپزیگ را تا نیمه‌های لیگ قهرمانان اروپا رساند. قبل از این‌که به بایرن بپیوندد."
"ای کاش پس از پایان قراردادش با بایرن مونیخ یک بار دیگر قراردادش را تمدید کند، اما همه این مربی‌ها در تیم‌‎هایی سرمربیگری می‌کنند که در کنار منچستارسیتی با هدایت پپ گواردیولای اسپانیایی بهترین‌های جهان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала