موضع سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال افغانستان باید یکپارچه باشد

© Photo / mfauzbМинистр иностранных дел Республики Узбекистан Абдулазиз Камилов провел встречу с Генеральным секретарем Организации по безопасности и сотрудничеству в Европе Хельгой Шмид
Министр иностранных дел Республики Узбекистан Абдулазиз Камилов провел встречу с Генеральным секретарем Организации по безопасности и сотрудничеству в Европе Хельгой Шмид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ازبیکستان می‌گوید که مقامات ازبیکستان معتقدند که سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) به یک موضع یکپارچه درمورد بازسازی افغانستان پس از جنگ نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اربیکستان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالعزیز کمیلف، وزیر امور خارجه کشور روز جمعه، 03 دسمبر با هلگا اشمیت، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم درباره همکاری های دوجانبه تبادل نظر کردند.
در بیانیه آمده است: در این دیدار، روی ایجاد یک موضع توافق‌شده و یکپارچه این سازمان در مورد افغانستان و از جمله روی مسئله بازسازی کشور (افغانستان) پس از جنگ، گفتگو صورت گرفت.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اشمیت همچنین برا آمادگی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای میزبانی مشترک سازماندهی یک کنفرانس بین‌المللی به مناسبت دهمین سالگرد اجرای ستراتژی جهانی سازمان ملل برای مقابله با تروریسم در آسیای مرکزی که توسط شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور ازبیکستان آغاز شده است، مجدداً تاکید کرد.
Шавкат Миромонович Мирзиёев, Президент Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
کشورهای عضو اکو در فراهم کردن کمک‌ها به افغانستان با یکدیگر همکاری کنند
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала