هشدار پوتين به اردوغان درباره استفاده از پهپادهای ترکیه در دونباس

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار پوتین با اردوغان در تهران
دیدار پوتین با اردوغان در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2021
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلفونی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، لزوم امتناع کی‌یف از هرگونه تلاش برای استفاده از زور در دونباس را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد: رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان ساخت که کی‌یف به خط مشی مخرب خود با هدف برهم زدن توافقات مینسک ادامه می‌دهد. فعالیت تحریک‌آمیز نیروهای مسلح اوکراین در منطقه درگیری، از جمله استفاده از پهپادهای "بایراکتر" حاکی از این امر است. ضرورت امتناع کی‌یف از هرگونه تلاش برای استفاده از زور در دونباس مورد تاکید قرار گرفت.
طبق گزارش، طرفین نسبت به تعامل و همکاری دو کشور در راستای تثبیت اوضاع سوریه ابراز خرسندی کردند.
کرملین در خصوص گفتگوی تلفونی روسای جمهور روسیه و ترکیه که به درخواست طرف ترکیه‌ای انجام شد، اعلام کرد: طرفین همچنین از سطح تعامل دو کشور به منظور تثبیت اوضاع و ایجاد روند صلح در سوریه ابراز خرسندی نمودند. نظامیان دو کشور به همکاری در منطقه کاهش تنش ادلب و شرق فرات ادامه خواهند داد.
ترکیه برای اوکراین کشتی و پهپاد جنگی می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
ترکیه برای اوکراین کشتی و پهپاد جنگی می‌سازد
در پایان ماه اکتوبر سال روان میلادی، گزارش شد که ارتش اواکراین برای اولین بار از پهپادهای "بایراکتر" در نبرد علیه نیروهای جمهوری خودخوانده خلق دونتسک (DPR) استفاده کرد. اطلاعاتی در مورد تلفات گزارش نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала