ترور افسران امنیت ملی حکومت پیشین افغانستان ادامه دارد

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
عضو شوید
در تازه‌ترین مورد از ترور افسران امنیت ملی دولت پیشین افغانستان، یکی در کابل و دیگری در مزارشریف کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندینت فارسی، گل‌رحمان افسر ارشد ۰۱۱ اداره امنیت ملی در دولت پیشین افغانستان، در منطقه کارته نو در شهر کابل ترور شد و جمعه ۱۲ قوس، عبدالمالک احمدی، افسر محلی امنیت ملی در بلخ، در شهر مزارشریف کشته شد.
منابع آگاه در کابل و بلخ می‌گویند: تهدید، تعقیب و قتل افسران نهادهای امنیتی، به ویژه افسران امنیت ملی در شهرهای مختلف افغانستان افزایش‌ پیدا کرده است و در تازه‌ترین مورد، دو افسر این نهاد در شهرهای کابل و بلخ پس از سه ماه تحت تعقیب بودن، به قتل رسیده‌اند.
یک افسر پیشین اداره امنیت ملی در شهر کابل گفت: "گل‌رحمان، از افسران ارشد در ریاست ۰۱۱ امنیت ملی بود و در سه ماه گذشته، در مناطق دوردست و روستایی پنهان‌شده بود. او در نهایت از درماندگی به کابل آمده بود تا گذرنامه دریافت کند و به خارج برود".
این افسر پیشین امنیت ملی گفت: به دلیل اینکه سفر قاچاقی به بیرون از افغانستان تقریبا ناممکن شده است، گل‌رحمان با اعتماد به عفو‌عمومی طالبان، حدود دو هفته پیش به اداره گذرنامه در کابل مراجعه کرد تا گذرنامه دریافت کند و به خارج از افغانستان برود.
تیرباران سومین پسر یک پدر در بغلان از سوی جنگجویان گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
تیرباران سومین پسر یک پدر در بغلان از سوی جنگجویان گروه طالبان
به گفته این منبع، افراد مسلح روز پنج‌شنبه گذشته در منطقه کارته نو در شهر کابل او را ترور کردند و هیچ‌کسی مسئولیت این کار را به عهده نگرفته است. گل رحمان ساکن ولایت لغمان بود و نزدیک به ۱۰ سال در اداره امنیت ملی افغانستان کار کرده بود. ریاست ۰۱۱ امنیت ملی در دولت پیشین افغانستان که گل‌رحمان در آن کار می‌کرد، مسئولیت رصد شبکه‌های اجتماعی را به عهده داشت و بیشتر تبلیغات طالبان در فضای مجازی را هدف قرار می‌داد.
در همین حال، منابع در شهر مزارشریف می‌گویند، عبدالمالک احمدی، یک افسر پیشین اداره امنیت ملی در بلخ، روز جمعه ۱۲قوس، در شهر مزارشریف کشته ‌شده است. یکی از نزدیکان احمدی گفت: "پس از فروپاشی دولت پیشین، عبدالمالک تحت تعقیب طالبان بود و چندین بار تلاش کرد به خارج از کشور برود، اما به‌خاطر خانواده‌اش نتوانست. چند شب پیش به شکلی مرموز مسموم شد و پس از چند شبانه‌روز که در حالت کُما بود، شب گذشته جان داد".
این منبع افزود، هیچ شخص یا گروهی مسئولیت قتل عبدالمالک احمدی را به عهده نگرفته است و اعضای خانواده‌اش نیز در مورد اینکه چه کسی قاتل است چیزی نمی‌گویند. اعضای خانواده عبدالمالک با انتشار اطلاعیه‌ای نوشته‌اند: "‌جنازه شهید عبدالمالک احمدی روز شنبه ۱۳قوس به خاک سپرده می‌شود".
یک منبع در تخار می‌گوید، چهار فرمانده نیروهای خیزش مردمی که در دولت پیشین افغانستان در شهرستان کلفگان علیه طالبان می‌جنگیدند، حدود دو هفته پیش بازداشت و در یک چاه در مرکز شهرستان کلفگان زندانی شد‌ه‌اند. این منبع می‌گوید، این فرماندهان زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها به‌سر می‌برند و تلاش‌ خانواده‌هایشان برای رهایی آنان بی‌نتیجه مانده‌ است.
یادآوری می کنیم، که تاکنون بیش از صد کارمند دولت پیشین از سوی جنگجویان گروه طالبان در ولایت های گوناگون کشته شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала