جنایت در پنجاب: یک سریلانکایی از سوی پاکستانی ها کشته و سپس سوزانده شد

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
عضو شوید
یک کارخانه‌دار سریلانکایی که به زعم عده‌ای از مردم به پیامبر اسلام توهین کرده بود شکنجه شد و به قتل رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندینت فارسی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، قتل وحشیانه یک شهروند سریلانکایی در روز جمعه را "روز شرم برای پاکستان" خواند.
اظهارات عمران خان پس از آن بیان می‌شود، که یک شهروند سریلانکایی که در ایالت پنجاب پاکستان کار می‌کرد، پس از متهم شدن به توهین به پیامبر اسلام توسط گروهی از مردم کشته و سپس سوزانده شد. این حادثه روز جمعه در شهر سیالکوت ایالت پنجاب رخ داد. نخست‌وزیر پاکستان این رویداد را "حمله‌ای وحشتناک" خواند و گفت که شخصا بر روند تحقیقات جنایی نظارت خواهد کرد.عمران خان روز جمعه در توییتر خود نوشت: "اجازه ندهید اشتباهی رخ دهد، مسئولان این رویداد به شدیدترین وجه مجازات خواهند شد.
به گفته خرم شهزاد، سخنگوی پولیس سیالکوت، مردی که به قتل رسید، یک مدیر کارخانه بودایی به نام پرانتا کومار بود. کمیسیون حقوق بشر پاکستان این حادثه را محکوم کرد و گفت: "وحشیگری‌ای که یک گروه از مردم در سیالکوت نشان دادند و یک مرد سریلانکایی را به اتهامات سخیف توهین به مقدسات شکنجه کردند، واقعیت تلخ و پیچیده افراط‌گرایی در پاکستان را به نمایش می‌گذارد".
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عمران خان به کنگره آمریکا: مردم افغانستان به کمک مالی نیاز فوری دارند
عثمان بوزدار، فرماندار ایالت پنجاب، در توییتی نوشت: بازرس کل پولیس مأموریت یافته است تا این حادثه را بررسی کند.در پاکستان غالباً افرادی که متهم به توهین به مقدسات می‌شوند با واکنش افراطی گروه‌های مذهبی مواجه می‌شوند.
یادآوری می کنیم، که تابستان امسال، گروهی از مردم به یک پاسگاه پولیس در حومه اسلام‌آباد، پایتخت، حمله کردند تا دو مرد را که متهم به هتک حرمت یک مسجد بودند، تکه‌تکه کنند.
چند سال پیش، در کابل برخی شهروندان این شهر در مرکز این شهر یک بانو به نام فرخنده که ادعا می کردند به اسلام توهین کرده، لت و کوب و پس از آن سوزاندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала