ابراز نگرانی امریکا و 20 کشور دیگر از "اعدام نیروهای امنیتی سابق افغانستان" توسط طالبان

© AP Photo / Rahmat GulБоевики движения "Талибан"* в Кабуле, Афганистан
Боевики движения Талибан* в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
جمعی از کشورهای غربی با صدور بیانیه مشترکی از اعدام‌های جمعی و بدون محاکمه نیروهای سابق امنیتی و پولیس افغانستان توسط طالبان ابراز نگرانی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امریکا، استرالیا، بلجیم، بلغارستان، کانادا، دنمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، جاپان، هالند، نیوزیلند، مقدونیه شمالی، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سویدن، سوئیس، بریتانیا و اوکراین در بیانیه‌ای مشترک، طالبان افغانستان را به اعدام دسته‌جمعی نیروهای سابق پولیس متهم کردند.
در این بیانیه آمده است: ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به قتل و ناپدید شدن اجباری نیروهای امنیتی سابق افغانستان که توسط دیده‌بان حقوق بشر و دیگران مستند شده، هستیم.
همچنین در این بیانیه تاکید شده که گزارش‌ها در این باره نقض جدی قوانین حقوق بشر است و با عفو اعلام شده توسط طالبان مغایر است. ما از طالبان می‌خواهیم که عفو اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان و مقامات دولتی سابق را به طور موثر اجرا کند تا اطمینان حاصل شود که این عفو ​​در سرتاسر کشور و در همه صفوف نیروهای امنیتی اجرا خواهد شد.
در این بیانیه آمده است که موارد گزارش شده باید فوراً و به صورت شفاف بررسی و مسوولان آن مجازات شوند و این اقدامات باید به وضوح و به‌‌عنوان بازدارنده‌ای فوری برای کشتار و ناپدید شدن اجباری بیشتر اعلام شود.
کشورهای صادر کننده این بیانیه تاکید کردند که ارزیابی طالبان از طریق اقدامات این گروه ادامه دارد.
بر اساس گزارش جدید سازمان دیده بان حقوق بشر، بیش از 100 تن از اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان در چهار ولایت در مدت دو ماه و نیمی که از زمان به قدرت رسیدن طالبان گذشت، توسط این نیروها کشته یا ناپدید شده‌اند.
Боевики Талибана* в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
طالبان در جریان دو ماه بیش از 100 تن از نظامیان پیشین را دادگاه صحرایی کرده‌اند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала