وزارت خارجه روسیه: نیروی هوایی امریکا تهدیدی علیه هوانوردی غیرنظامی است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام بخش تردد هوایی روسیه در کنترل یک هواپیمای مسافربری گفت، هوانوردی غیرنظامی به دلیل اقدامات نیروی هوایی امریکا در معرض تهدید قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اقدامات نیروی هوایی امریکا و متحدان ناتو آن بر فراز دریای سیاه تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی است.
صبح روز جمعه، یک هواپیمای مسافربری که از تل آویو به مسکو در پرواز بود، مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد تا از نزدیکی خطرناک با یک هواپیمای جاسوسی امریکایی جلوگیری کند. هواپیمای ناتو در حال عبور از مسیر غیرنظامی بود و به درخواست خدمات ترافیک هوایی پاسخ نداد.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "و اگر اکنون از یک فاجعه در حریم هوایی بر فراز آب‌های آزاد دریای سیاه جلوگیری شده است، این بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می‌توانند همچنان جان مردم را بدون مجازات به خطر بیاندازند".
وی خاطرنشان کرد، که تقریباً به طور همزمان مسیرهای پرواز دو هواپیمای غیرنظامی از منطقه عبور می کند: A333 Aeroflot که از تل آویو به مسکو پرواز کرد و CL650 مالت که از سوچی به اسکوپیه (مقدونیه شمالی) پرواز کرد. با توجه به اقدامات ایالات متحده، لازم بود به سرعت جهت ها و سطوح پروازهای خود را تغییر دهند.
مسکو: اقدامات امریکا در دریای سیاه باعث بی‌ ثباتی در نزدیکی مرزهای روسیه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
مسکو: اقدامات امریکا در دریای سیاه باعث بی‌ ثباتی در نزدیکی مرزهای روسیه می‌شود
همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، اقدامات کنترل کننده ترافیک هوایی روسیه "پروازهای ایمن" را بر فراز آب های آزاد دریای سیاه تضمین کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اینکه پرواز هواپیماهای نظامی فوق بدون ارتباط رادیویی خطراتی را برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی در منطقه دریای سیاه به همراه دارد، مقامات هواپیمایی روسیه از مجاری دیپلماتیک اعتراض خود را آغاز خواهند کرد.
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده و متحدانش در ناتو اخیراً فعالیت نظامی خود را در دریای سیاه به میزان قابل توجهی افزایش داده اند. به گفته وزارت دفاع، ایالات متحده در تلاش است تا گروهی از نیروها را در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کند و یکی از اهداف واشنگتن توسعه نظامی اوکراین است. این وزارتخانه معتقد است که ایالات متحده در حال بررسی وضعیت در صورت حل نظامی برای درگیری در دنبس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала