وقوع چند انفجار مهیب در پایگاه نظامی امریکا در "التنف" سوریه

© Photo / Public domain / DVIDS / Staff Sgt. Jacob ConnorАмериканские военнослужащие в районе населенного пункта Эт-Танф, Сирия
Американские военнослужащие в районе населенного пункта Эт-Танф, Сирия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا در "التنف" سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پایگاه نظامی امریکا در جنوب شرق سوریه و در نزدیکی مرز با عراق واقع شده است.
این درحالی است که روز گذشته نیز پایگاه امریکا در میدان نفتی "کونیکو" واقع در دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.
حدود یک ماه و نیم پیش نیز پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. با این حال، وزارت دفاع امریکا در آن زمان مدعی شد که حمله مذکور تلفاتی نداشته است.
نیروهای ارتش امریکا در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
نیروهای ارتش امریکا در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفتند
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، گزارش داد "دو انفجار منطقه 55 واقع در مثلث مرزی بین سوری، عراق و اردن، محل استقرار پایگاه نظامی امریکا التنف را لرزاند".

بر اساس اطلاعات مذکور، "در پی انفجار نخست، هلیکوپتر امریکایی در حریم هوایی منطقه به پرواز درآمد و به دنبال آن انفجار‌های شدید دوم و سوم رخ دادند".

دیده بان در بخش دیگری اعلام کرد "تاکنون اطلاعاتی در مورد ماهیت این دو انفجار در دست نیست که آیا این انفجارها ناشی از تمرینات نظامی ائتلاف یا پرتاب راکت از پایگاه یا هدف قرار دادن پایگاه بوده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала