دندان در بینی؛ داکتران پس از سال‌ها مشکل تنفسی مردی را درمان کردند

© Sputnik / Varvara Gert'e /  مراجعه به بانک تصاویر Операция
Операция  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
داکتران به صورت اتفاقی متوجه شدند مشکل مردی که سال‌ها به راحتی نفس نمی‌کشیده، به وجود دندانی در بینی‌اش مربوطه می‌شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیجیاتو به نقل از مجله New England Journal of Medicine گزارش داد، داکتران در امریکا با موفقیت دندانی را که در حفره بینی مردی فرو رفته بود، برداشتند. خوشبختانه دندان اضافی بدون هیچ عارضه‌ای جراحی و برداشته شد. بدین ترتیب مشکل تنفسی مرد نیز برطرف گشت.
براساس گزارش، مردی 38 ساله با شکایت از مشکل تنفسی خود از طریق سوراخ بینی سمت راست به کلینیک گوش، حلق و بینی در نیویورک مراجعه کرده بود – او اظهار داشت چندین سال است که از این مسئله رنج می‌برد.
معاینه فیزیکی انحراف تیغه بینی – غضروف میانی بینی، سوراخ‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند که به دلایل مختلف می‌تواند جابجا شود – همراه با نوعی انسداد استخوانی و پارگی دو سانتی‌متری پشت تیغه بینی را نشان داد. هنگامی که آن‌ها با استفاده از یک رینوسکوپ – دوربین بسیار کوچک متصل به لوله – بینی را وارسی کردند، یک توده سفید سخت، غیرحساس و سفید رنگ پیدا کردند که از کف سوراخ بینی بیرون زده بود. پس از انجام سی‌تی اسکن به وضوح تشخیص دادند که این توده چیست: یک دندان!
  مردی ده ها سال با دندان در داخل بینی خود زندگی کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2019
مردی ده ها سال با دندان در داخل بینی خود زندگی کرد
دندان‌های خارج از دهان ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. گاهی اوقات، دندان‌های دائمی بزرگسالان می‌توانند در مسیری غیرعادی رشد کند. در برخی موارد، روند جایگزینی دندان‌های شیری به درستی پیش نمی‌رود و یا دندان شیری توسط همتای بزرگسال خود به بیرون رانده می‌شود اما باز در دهان باقی می‌ماند و شرایط نامساعدی را فراهم می‌کند. داکتران توضیحی در مورد اینکه چرا دندان‌های سرگردان ممکن است در هرجایی رشد کنند، ندارند. برخی مسائل ژنتیکی را یک عامل اصلی در این رخداد می‌دانند.
این موارد تنها در 0.1 تا 1 درصد جمعیت کل دنیا مشاهده می‌شود اما حالتی که دندان در بینی رشد کند، مورد واقعا نادری است. این دسته از دندان‌ها نیاز به درمان ندارند و تنها با انجام عمل جراحی ساده بهبود خواهند یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала