کاخ سفید یکی از موضوعات گفتگوی بایدن و پوتین را فاش کرد

© AP Photo / Alexander ZemlianichenkoРукопожатие Владимира Путина и Джо Байдена
Рукопожатие Владимира Путина и Джо Байдена - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای دیدار تصویری "جو بایدن" رئیس جمهور این کشور و "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه را در در روز سه‌شنبه 7 دسمبر برابر با 16 قوس تایید کرد که طی آن، رهبر امریکا نسبت به "فعالیت‌ نظامی" مسکو در مرز با اوکراین ابراز نگرانی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس‌جمهور بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه، 7 دسمبر، یک دیدار تصویری برقرار خواهد کرد.
به گفته کاخ سفید، سران دو کشور در مورد طیف وسیعی از موضوعات در روابط ایالات متحده و روسیه از جمله ثبات استراتژیک، فضای سایبری و مسائل منطقه‌ای صحبت خواهند کرد.
کاخ سفید می‌گوید که بایدن به نگرانی‌های ایالات متحده در مورد فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین اشاره و بر حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می‌کند.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، تاریخ این دیدار را تایید کرده بود.
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден  во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
بایدن می خواهد که با پوتین "گفتگوی طولانی" داشته باشد
اخیراً موج جدیدی از انتشارات در رسانه‌های غربی به راه افتاده است که ادعا می‌کند که روسیه در حال تدارک حمله به اوکراین است. در کی‌یف ابتدا گفتند که تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای خود را ثبت نکرده اند، اما بعداً شروع به صحبت در مورد حمله آینده کردند.
مسکو بارها این اتهامات را رد و تاکید کرده است که این اتهامات عمدتا به عنوان بهانه‌ای برای آوردن نیروها و تجهیزات بیشتر ناتو به مرزهای روسیه استفاده می‌شود. همانطور که در کرملین گفته شده است، روسیه هیچ‌گونه‌ برنامه تهاجمی در سر ندارد و قرار نیست به کسی حمله کند و حرکت نیروها در سراسر قلمرو خود نباید کسی را ناراحت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала