حضور هزاران آواره داخلی در شهر کابل

© https://twitter.comشهر کابل
شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
مقامات: هنوزهم هزاران آواره داخلی در کابل حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، مسوولان وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان می‌گویند که هنوزهم هزاران آواره داخلی و بی‌سرپناه در شهر کابل نیاز فوری به کمک‌های اساسی انسان دوستانه دارند.
این مسوولان می‌افزایند که این وزارت تا کنون چهار هزار خانواده بیجا شده داخلی را به ولایت‌های شان انتقال داده است.
A general view of Kabul city beneath Koh-e Asmai, popularly called the TV Mountain - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2021
باشنده‌گان غرب شهر کابل خواهان تأمین امنیت استند
محمد ارسلاح خروتی، معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان به رسا نه ها گفت: "این کمک‌ها کافی نیست، مشکلات مردم در افغانستان زیاد است و باید توجه کامل شود. وعده‌های که از سوی جامعه جهانی شده به حد کافی عملی و به افغانستان نرسیده است."
در همین حال، بیجاشد‌گان داخلی از اینکه به چالش‌های شان به گونه لازم رسیدگی نشده، شاکی اند و می‌گویند که نیاز جدی به سرپناه دارند.
از سوی دیگر، کارشناسان مسایل اقتصادی معتقد اند که بهبود اوضاع اقتصادی و جلوگیری از فروپاشی آن، بستگی به کمک‌های دراز مدت اقتصادی بین المللی دارد.
بر بنیاد گزارش تازه دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، از آغاز سال روان میلادی تا به حال، یعنی در کمتر از پنج ماه، بیش از ۱۰۰ هزار تن در افغانستان به دلیل نبردها مجبور به فرار از مناطق و محل سکونت خود شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала