ساجق ضد کرونا ساخته شد

© Fotolia / DmitriisimakovДевушка надувает пузырь из жвачки
Девушка надувает пузырь из жвачки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی داروی جویدنی "ساجق" ضد کرونا را ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا یک داروی جویدنی به شکل "ساجق" را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ایجاد نموده اند.
این داروی جویدنی که طعمی شبیه به ساجق معمولی دارد، می‌تواند میزان ویروس را در بزاق "لعاب دهن" کاهش دهد و در هنگام صحبت، نفس کشیدن یا سرفه افراد آلوده به توقف انتقال کمک کند.
یکی از سازندگان داروی جدید ضد COVID-19 توضیح داد که ویروس در بزاق تکثیر می‌شود و جویدن این ساجق می‌تواند ویروس را خنثی کند. به گفته او، ذرات ویروس زمانی آزاد می‌شوند که فرد آلوده عطسه، سرفه یا حتی صحبت کند.
هنری دانیل، سرپرست این تیم، گفت: "جویدن ساجق ویروس موجود در بزاق را خنثی می‌کند و این یک راه آسان برای جلوگیری از گسترش آن است."
Accidental Bleach, Disinfectant Poisonings Spike in US After Trump’s Injection Comments - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
فروش وایتکس به عنوان داروی کرونا خانواده‌ی را میلیونر ساخت
اساس این دارو را پروتئین ACE2 تشکیل داده که ویروس از آن به عنوان راهی برای ورود به سلول‌ها و سپس آلوده کردن آن‌ها استفاده می‌کند.
تزریق این پروتئین بار ویروسی با عفونت های شدید را کاهش می دهد. دانشمندان این پروتئین را در آزمایشگاه رشد داده و آن را با مواد دیگری ترکیب کرده اند و بر اساس آن "ساجقی" ساخته اند که گیرنده ACE2 را مسدود می کند.
محققان گزارش کردند که می‌توان این نوع ساجق را برای سال‌ها در دمای معمولی نگهداری کرد و جویدن آن به مولکول‌های پروتئین ACE2آسیب نمی‌رساند.
گفتنی است پیش ازاین در ماه جون امسال مرکز تحقیقات وزارت دفاع روسیه از تولید داروی جدید به دست محققان و متخصصان این وزارتخانه خبر داد و مدعی شد: محققان در چهل و هشتمین مؤسسه مرکزی تحقیقات وزارت دفاع روسیه، تولید این داروی ضد ویروس علیه عفونت ناشی از کرونا جدید را به شکل دارویی در قالب ساجق جویدنی آغاز کردند. ترکیبی از شکل مقرون به صرفه برای استفاده و نیز خواص درمانیِ این دارو، تأثیر مثبتی در روند مبارزه با شیوع این عفونت کرونا ویروسی ایجاد می‌کند.
سال گذشته میلادی، دانشمندان چهل و هشتمین مؤسسه مرکزی تحقیقات وزارت دفاع روسیه با همکاری مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی این کشور، واکسن نوترکیبی علیه عفونت کرونا ویروس جدید، موسوم به واکسن "اسپوتنیک‌وی" تولید کردند که اولین واکسن کرونای تأیید شده در جهان شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала