کشف اسکلت انسان با قدمت 2000 ساله در ایتالیا

© Photo / Public Library of Science/Gregoricka et alМогила с останками человека с серпом на шее, обнаруженная в Польше
Могила с останками человека с серпом на шее, обнаруженная в Польше - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
گمان میرود که اسکلت پیدا شده متعلق به مردی باشد که به شکل غم‌انگیزی در جریان آتشفشان وزوویوس جان خود را از دست داده باشد.
اسپوتنیک به نقل از Archaeological Park of Herculaneum. با اشاره به پارک باستان شناسی هرکولانیوم خبر داده است که شعر هرکولانیوم در غرب آتشفشان موقعیت دارد که در آن زمان یک تفرحگاه بود. آتشفشان وزوویوس این شهر را زیر تٌن ها خاکستر و سنگ پا دفن کرد و قربانیان این فاجعه که تقریباً 2000 سال قدمت دارند، هنوز هم کشف می شوند. به این دلیل که در زیر یک لایه ضخیم از خاکستر آتشفشانی، پوکه و مواد آذرآواری، بافت استخوان کاربن شده است. اما بافت‌های نرم و اندام‌های داخلی در واقع به دلیل حرارت بالا تبخیر شده‌اند. به همین دلیل است که استخوان‌ها یافت می‌شوند، نه چیزی شبیه اجساد مومیایی شده.
آتشفشان سیسیل ایتالیا بیدار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
آتشفشان سیسیل ایتالیا بیدار شد
باید اضافه کرد که اسکلت ها به طور منظم یافت می شوند. اما اکنون دانشمندان تصمیم گرفته اند نه خود شهر هرکولانیوم، بلکه اطراف آن را مطالعه کنند. در آنجا، در ساحل نه چندان دور از شهر باستانی، اسکلت مردی را پیدا کردند که در زمان مرگ 40-45 ساله داشته است. جالب اینجاست که بقایای یک کیسه پارچه ای و یک جعبه چوبی با اشیاء فلزی، تکه های پارچه و آثار احتمالی تزئینات طلا به همراه او پیدا شده است.
محققین هنوز مطمئن نیستند که این اسکلت چگونه به ساحل رسیده است. اما به احتمال زیاد، توسط یک جریان ریزش گردو خاکستر به آنجا آورده شده است. گواه این واقعیت است که اسکلت به شدت شکسته و درست در این جریان قرار گرفته است و همچنین چیزهای دیگری که جریان همراه با بدن آورده نیز ملاحظه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала