Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تنش بالا گرفت؛ انوش دستگیر عامل اصلی جنجال‌های أخیر را معرفی کرد + ویدیو

انوش دستگیر سرمربی تیم ملی افغانستان
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، با انتشار ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خودش، عامل اصلی جنجال‌ها و حاشیه‌های أخیر را معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در چند روز آخر تنش میان بازیکنان سابق تیم ملی، بازیکنان داخلی، برخی از پیشکسوتان، کارکنان سابق فدراسیون فوتبال و انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان به میان آمده بود و مدعیان دستگیر را به نداشتن اسناد معتبر برای هدایت تیم ملی، عدم دعوت از بازیکنان داخلی و رفاقت در دعوت از بازیکنان به تیم متهم می‌کردند.
دستگیر که قبل از این در مصاحبه‌هایش به گونۀ غیر مستقیم واکنش نشان داده و به دفاع از خود پرداخته بود، چند روز قبل به گونۀ مستقیم و با انشار پُستی در فیس بوک به این موضوع واکنش نشان داد و افرادی را که چنین حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کنند، خود خواه عنوان کرده و مدعی شد که آن‌ها در برابر کشورشان ایستاده‌اند، نه در برابر او.
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان حالا با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی، علی عسکر لعلی کمک مربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان را عامل اصلی این جنجال‌ها معرفی کرده و می‌گوید که او بخاطر این که دیگر صلاحیتی در فدراسیون ندارد، دست به چنین اقداماتی می‌زند.
انوش در ویدیو منتشر شده می‌گوید:" سلام مردم عزیزم افغانستان! بارها گفتم و باز می‌گویم، تنها محیطی که در آن بوی تعصب نبوده و همۀ ما کنار هم‌دیگر زیر یک پرچم و یک افغانستان خوشحالی کردیم، میدان مقدس ورزش و فوتبال بوده. تیم ملی فوتبال افغانستان نماد هم‌دیگر پذیری تمام افغانستان بوده و من امروز مجبور هستم بخاطر وضاحت دادن به مردم خود و به خصوص بخاطر وظیفۀ مقدس که مربی‌گری تیم ملی فوتبال افغانستان را به عهده دارم، نه بخاطر موضوع خود و تنها بخاطر ملت عزیز خود، چهرۀ یک شخصی را افشأ کنم که عامل اصلی حاشیه‌های اخیر است. آقای علی عسکر لعلی بخاطر کینه و عقده‌های شخصی با من تیم ملی فوتبال افغانستان را به حاشیه می‌خواهد بکشاند. آقای علی عسکر لعلی بخاطری که چرا من در رأس نیستم و چرا دیگر من نیستم، می‌خواهد فوتبال افغانستان را به تعلیق ببرد."
او افزود:" این آقا شخصی است که بعد از صعود تیم ملی افغانستان به مرحله جام نهایی جام ملت‌های آسیا، نهایت کوشش کرد تیم ملی را به حاشیه بکشد. شما تنها مقابل من و تیم ملی ایستاد نیستید بلکه برابر 36 میلیون نفوس افغانستان که تشنۀ رفتن به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ افغانستان اند، ایستاده هستید. من امروز فقط و فقط بخاطر حامیان اصلی تیم ملی فوتبال افغانستان می‌خواهد وضاحت بدهم در مورد مدارک مربی‌گری خود. من در 2018، یوفا Aخود را به دست آوردم. دوسال نیاز بود که مرحلۀ را طی کنم تا بتوانم به مرحله نهایی یوفا پرو که معتبرترین مدارک جهان است، اشتراک کنم. من امروز پُر از افتخار می‌خواهم برای تان خبر بدهم که فقط از میان 40 کاندید، 9 کاندید کامیاب شد برای مرحله نهایی یوفا پرو که یکی از آن‌ها مربی تیم ملی شما است. منحیث جوان‌ترین یوفا پرو در هالند، می‌خواهم برای تان بگویم که ویب‌سایت فدراسیون فوتبال هالند را زیر همین ویدیو شما می‌توانید ببیند. کسانی که دعوا دارند من یوفا A ندارم، کسانی هستند که کوشش می‌کنند تیم ملی را در حاشیه بکشند."
دستگیر در أخیر افزود:" از قرارداد رسمی من با فدراسیون فوتبال افغانستان، یک‌ونیم سال مانده و بعد از این یک‌ونیم سال من از این سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، خداحافظی خواهم کرد و مثل شما فوتبال دوست و وطن دوست از تیم ملی خود در هر شرایط پشتیبانی و حمایت خواهم کرد. می‌خواهم یاد آورد شوم که اگر تیم ملی فوتبال افغانستان اولین بار در تاریخ توانست در ماه جون صعود کند به جام ملت‌های آسیا، دلیل و حامی اصلی از این تنها فدراسیون فوتبال افغانستان، مردم عزیز افغانستان و بازیکنان خواهند بودند، اما اگر فوتبال صعود نکرد، من خودم را مقصر می‌دانم و از همین طریق از ملت خود معذرت خواهی خواهم کرد. مردم عزیزز فعلاً ما به حمایت شما نیاز داریم. زنده‌باد افغانستان، پاینده‌باد افغانستان!"
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در حالی در مورد مدرک مربی‌گری خودش وضاحت داده و آقای لعلی را به دسیسه‌سازی علیه خودش و فدراسیون متهم کرده که در چند روز آخر لعلی با انتشار سند‌هایی توانایی و مدارک دستگیر را برای هدایت تیم ملی زیر سوال برده بود.
آقای لعلی تا هنوز در این مورد وضاحت نداده و واکنشی نداشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала