مسکو: جهان باید نگران اقدامات تهاجمی آمریکا در منطقه باشد

© Sputnikزاخارووا: باید نگران اقدامات تهاجمی آمریکا در منطقه بود نه روسیه
زاخارووا: باید نگران اقدامات تهاجمی آمریکا در منطقه بود نه روسیه
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه ادعای پنتاگون در مورد "قصد حمله روسیه به اوکراین" را پوششی برای عملیات ویژه آمریکا برای تشدید اوضاع پیرامون اوکراین و مقصر جلوه دادن مسکو در آن دانست.
ماریا زاخاروو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبر رسانه‌های گروهی آمریکایی درباره "تجمع قابل توجه نظامیان روسی در مرز اوکراین و اینکه گویا مسکو خود را برای حمله نظامی به خاک این کشور در سال 2022 آماده کرده" واکنش نشان داد.
زاخارووا به سئوال خبرنگاران در این خصوص این چنین پاسخ داد: "نیروهای مسلح روسیه در خاک کشور خود حضور دارند و این حق مسلم هر کشور مستقلی است. با توجه به اقدامات کشورهای عضو ناتو، به سرکردگی آمریکا - از گسترش حضور نظامی در منطقه دریای سیاه گرفته تا ارسال تسلیحات نظامی مدرن برای ارتش اوکراین، مطبوعات آمریکایی بهتر است نگران اقدامات تهاجمی نه از سوی روسیه، بلکه از طرف ایالات متحده باشند."
وی با اشاره به اینکه آمریکا در حال اجرای یک عملیات ویژه با هدف تشدید اوضاع پیرامون اوکراین است و سعی دارد مسئولیت این وضعیت را به گردن روسیه بیاندازد، ادامه داد: "اساس این عملیات مبتنی بر اقدامات تحریک آمیز در نزدیکی مرزهای روسیه، به همراه اظهارات متهم کننده علیه مسکو است. البته این اقدامات هیچ موضوع جدیدی نیست و همان روش‌های کلاسیک غربی است، فقط گستردگی گستاخی و دروغ پردازی آن قابل توجه‌تر از گذشته شده است."
این در حالی است که "لوئید آستین" وزیر دفاع آمریکا اخیرا در یک نشست خبری از پاسخ مستقیم دادن به سئوال خبرنگاران در این باره که "آیا واشنگتن حمله روسیه به اوکراین را ممکن می‌داند؟" خودداری کرد.
روز شنبه روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" به نقل از منابع دولتی خود گزارش داد که روسیه قصد دارد در اوایل سال 2022 (میلادی) به اوکراین حمله نظامی کند و برای این منظور حداقل از 175 هزار نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. این روزنامه همچنین مدعی شد که نظامیان روسی گویا از 4 نقطه قصد ورود به خاک اوکراین را دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала