حمله افراطی های هندو مذهب به یک مدرسه مسیحی در هند

© AP Photo / Altaf Qadriپولیس هند
پولیس هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
برخی رسانه ها از حمله ارادیکال های هندو مذهب به یک مدرسه مسیحی در ایالت مادیا پرادش این کشور خبر داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی NDTV رادیکال های مذهبی هندو مدرسه‌ای مسیحیان سنت جوزف در ایالت مادیا پرادش هند را مورد حمله قرار دادند.
گفته می شود که این رویداد در شهر گنج بسودا در منطقه "ویدیشا" رخ داده است. در مجموع، صدها نفر از اعضای گروه های رادیکال و ساکنان محلی که به شدت نسبت به مسیحیان احساس انزجار داشتند در این حمله شرکت کردند.
به گفته این کانال تلویزیونی، این حمله به دلیل شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه مبلغان در حال دادن غسل تعمید به کودکان محلی در مدرسه سنت جوزف هستند، رخ داده است.
مدیر مدرسه قبلا اطلاعات راجع به تعمید کودکان را تکذیب کرد، با این حال، این امر مانع حمله فعالان مذهبی هندو به مدرسه نشد. آنها صدها نفر را جلوی درهای مدرسه جمع نموده و شروع به پرتاب سنگ به سمت این محل کردند. پس از آن مردم خشمگین وارد ساختمان مدرسه شدند. معلمان و دانش آموزان تلاش نمودند تا از جلو جمعیت خشمگین فرار نمایند.
مدیر مدرسه اداره محلی و پلیس را متهم به عدم اقدام در این زمینه کرد. در پاسخ، مقامات قول دادند که تحقیقات را انجام دهند. بر اساس گزارش های رسانه های محلی، باجرانگ دال، یک گروه راست افراطی طرفدار هند، در پشت حمله به مدرسه مبلغان است.
پیش ازاین گروه‌های تندروی برندهای برتر تجاری هند را به آسیب رسانی به احساسات هندوها متهم کرده‌اند.شرکت "فاب ایندیا" به دلیل استفاده از اصطلاح اردو "جشن ریواز" (جشن سنت‌ها) برای آخرین مجموعه لباس های خود، مورد انتقاد در رسانه‌های اجتماعی و فضای آنلاین قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала