ده‌ها زندانی در بوروندی در آتش سوختند + ویدیو

CC BY 4.0 / IRNA / آتش نشانی
آتش نشانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
منابع محلی در کشور بوروندی خبر دادند که در پی وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ در یکی از زندان‌های مهم این کشور، دست‌کم 38 زندانی در آتش جان باخته‌اند و 69 نفر دیگر به شدت دچار سوختگی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منابع محلی بوروندی (کشوری در شرق افریقا)، امروز (سه‌شنبه)، از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ در یکی از زندان‌های اصلی پایتخت این کشور خبر دادند.
پروسپر بازومبانزا معاون رئیس‌جمهور بوروندی اعلام کرد، که در پی این آتش‌سوزی، دست‌کم ۳۸ نفر در آتش جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.
بازومبانزا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اضافه کرد، که به دنبال آتشی که در گیتگا پایتخت سیاسی بوروندی شعله‌ور شد، ۶۹ نفر به شدت دچار سوختگی شده‌اند.
شاهدان عینی نیز به خبرگزاری فرانسه در این خصوص خبر دادند که بسیاری از زندانیان حین شعله‌ور شدن آتش خواب بوده‌اند و از طرفی دیگر، چند بخش زندان در پی آتش‌سوزی تخریب شده است.
بنابر این گزارش، این آتش‌سوزی ساعت چهار بامداد به وقت محلی شعله‌ور شده است. وزارت داخله بوروندی نیز اعلام کرده است که آتش‌سوزی به دنبال اتصال برق به وقوع پیوسته است.
یکی از زندانیان به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: "زمانی که دیدیم آتش به شدت زبانه می‌کشد، شروع کردیم به فریاد زدن و می‌گفتیم که آتش ما را زنده خواهد سوزاند؛ اما پولیس قبول نکرد که دروازه ها را باز کند؛ می‌گفتند که این دستوری است که ما دریافت کرده‌ایم".
رئیس جمهور سابق بوروندی به حبس ابد محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2020
رئیس جمهور سابق بوروندی به حبس ابد محکوم شد
شاهدان عینی همچنین به این خبرگزاری خبر دادند، که افرادی که در پی این آتش‌سوزی به شدت دچار سوختگی شدند، به بیمارستان انتقال یافتند.
طبق این گزارش، برخی از افرادی که دچار سوختگی شدند، با لاری های پولیس به بیمارستان منتقل شدند و مابقی افرادی که دچار سوختگی خفیف بودند، در محل درمان شدند.
بوروندی یکی از کشورهای محصور در خشکی جنوب شرق آفریقاست که پایتخت آن گیتگا و بزرگترین شهر آن بوجومبورا نام دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала