ساخت رادار در آلاسکا برضد موشک های بالستیک کوریای شمالی و ایران

© AP Photo / Vadim GhirdaA helicopter flies by the radar building of a missile defense base, in Deveselu, prior to an opening ceremony attended by U.S., NATO and Romanian officials at a base, originally established by the Soviet Union, in Deveselu, Southern Romania, Thursday, May 12, 2016.
A helicopter flies by the radar building of a missile defense base, in Deveselu, prior to an opening ceremony attended by U.S., NATO and Romanian officials at a base, originally established by the Soviet Union, in Deveselu, Southern Romania, Thursday, May 12, 2016. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا نصب رادار در آلاسکا برای رهگیری موشک های احتمالی کوریای شمالی و ایران را به پایان رساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "دفنس نیوز"، آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا نصب رادار در آلاسکا برای رهگیری موشک های احتمالی کوریای شمالی و ایران را به پایان رساند که به دلیل بروز پاندمی کرونا، ساخت آن متوقف شده بود.
هدف از نصب این رادارهای دوربرد در آلاسکا کمک به سامانه دفاع موشکی آمریکا برای تشخیص بهتر موشک های بالستیکی شلیک شده از سوی ایران یا کوریای شمالی و افزایش قدرت موشک های ضدموشک آمریکا مستقر در مناطق الاسکا و کالیفرنیا می باشد.
در آینده این سیستم می تواند به تشخیص و رهگیری موشک های هایپرسونیک بپردازد. این رادار می‌تواند به رهگیری فعالیت های فضایی، ماهواره ها و آشغال های فضایی بپردازد.
این رادار برای دفاع از آمریکا در مقابل خطرات حمله احتمالی موشکی بین قاره ای و بالستیکی از ایران و کوریای شمالی ساخته شده است.
از سوی هم در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که فعالیت رادار جدید بعد از تکمیل بررسی های زیست محیطی و امنیت مطلوب، در سال 2021 آغاز می شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала