Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمریکا المپیک زمستانی پکن را "تحریم دیپلماتیک" کرد

© REUTERS / Kim Kyung-HoonТалисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова
Талисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
آمریکا‌ اعلام کرد، بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 را تحریم دیپلماتیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرده است که به دلیل سابقه نقض حقوق بشر در چین، در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 بجینگ، هیأت رسمی از سوی ایالات متحده به این کشور اعزام نخواهد شد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت:
"دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هیچ نماینده رسمی یا دیپلماتی را برای حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 پکن اعزام نمی‌کند و علتش هم ارتکاب نسل کشی و جرایم علیه بشریت در سین‌کیانگ و سایر نقض‌های حقوق بشری است."
سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت:
"ما با اعزام نکردن یک هیأت رسمی از ایالات متحده پیام روشنی برای دولت چین ارسال می‌کنیم. کاخ سفید متحدانش را از این تصمیم آگاه کرده اما تصمیم را بر عهده آنها گذاشته که می‌خواهند این بازی‌ها را بایکوت کنند یا خیر."
سخنگوی دولت بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم دیپلماتیک برای این مساله کافی است نیز گفت:
ین پایان نگرانی‌هایی نیست که واشنگتن در مورد نقض حقوق بشر در چین مطرح خواهد کرد. این تنها پیامی است برای دولت پکن که با توجه به این نقض‌های حقوق بشری ما نمی‌توانیم به صورت معمول با چین ارتباط داشته باشیم."
ماه گذشته میلادی، بایدن گفته بود که بایکوت بازی‌های المپیک پکن مسأله‌ای است که مدنظر دارد. در آن زمان، کاخ سفید گفته بود که درباره یکسری مسائل در چین از جمله نقض‌های حقوق بشری نگران است.
المپیک زمستانی پکن از چهارم تا بیستم فبروری 2022 برگزار می‌شود. پس از آن نیز مسابقات پارالمپیک زمستانی برگزار خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала