دستگیری فرد مظنون به مشارکت در قتل خاشقچی در فرانسه

© REUTERS / Beawihartaعربستان، متهمان قتل خاشقچی را به ترکیه نمی دهد
عربستان، متهمان قتل خاشقچی را به ترکیه نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
منابع خبری از دستگیری یکی از افراد مظنون به مشارکت در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی خبر داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منابع خبری امروز سه‌شنبه گزارش داده‌اند، که یکی از افراد مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در فرودگاهی در فرانسه دستگیر شده است.
رادیو RTL فرانسه گزارش داده فردی که دستگیر شده پیش از این از اعضای گارد سلطنتی عربستان سعودی بوده و قصد داشته از فرودگاه "شارل دوگل" پاریس عازم عربستان شود.
یک منبع در پولیس فرانسه گفت، که رویه‌های قضایی برای استرداد این فرد به ترکیه در دست اجرا است.
رادیو RTL گفته نام فرد بازداشت‌شده "خالد العتیبی" بوده است. العتیبی، یکی از ۱۷ فردی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۲۴ میزان سال ۱۳۹۷ وی را به دلیل مشارکت در قتل خاشقچی در فهرست تحریم ها قرار داده است.
خاشقچی دوم اکتبر ۲۰۱۸، در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید و جسدش به صورت تکه تکه شده از ساختمان کنسولگری خارج شد.
مقام‌های عربستان سعودی در ابتدا هر گونه اطلاع از سرنوشت خاشقچی را تکذیب کردند و مدعی شدند که وی بعد از ورود به کنسولگری، این نهاد دیپلماتیک را ترک کرد اما مشخص شد سعودی‌ها سعی کردند با نشان دادن فیلم خروج بدل او از کنسولگری ادعا کنند که او خاشقچی بوده اما این فریب آنها فاش شد.
مقام‌های سعودی سپس به دلیل انتشار قطره‌چکانی اطلاعات در رسانه‌ها درباره کشته شدن خاشقچی مجبور شدند که اعتراف کنند او در کنسولگری کشته شد آنها البته ابتدا مدعی شدند که او در یک دعوا و مشت‌زنی کشته شد اما باز هم مجبور به تغییر روایت خود شدند و ادعا کردند یک تیم ترور در اقدامی خودسر و بدون اطلاع مقام‌های ارشد سعودی خاشقچی را کشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала