ناروی خواستار انتقال ۲۸۰ میلیون دالر به افغانستان شد

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Qatarکمک های بشردوستانه قطر و فرانسه
کمک های بشردوستانه قطر و فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
کشور ناروی خواستار انتقال ۲۸۰ میلیون دالر به سازمان‌های امدادی برای کمک به افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، آنیکن هویتفلد؛ وزیر امور خارجه ناروی، روز دوشنبه، ۱۵ قوس گفت که کشورش کمک‌کنندگان به یک صندوق تحت مدیریت بانک جهانی برای افغانستان را تشویق می‌کند تا با انتقال ۲۸۰ میلیون دالر به برنامه جهانی غذا و یونیسف موافقت کنند.
این در حالی است که بانک جهانی مدیریت صندوق "امانت بازسازی افغانستان" را بر عهده دارد و فقط زمانی دارایی‌ها به این صندوق سپرده می‌شود که ۳۱ عضو حمایت‌کننده، آن را تصویب کند
پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده بود که ۲۸۰ میلیون دالر از داریی‌های افغانستان در صورت تصویب، از طریق صندوق امانت بازسازی افغانستان به برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF) انتقال داده خواهد شد.
این منابع به رویترز گفته بود که حمایت‌کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان به احتمال زیاد روز جمعه نشستی داشته باشند و در مورد انتقال پول به دو سازمان برنامه جهانی غذا و یونیسف تصمیم بگیرند.
ناروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
کمک 23 میلیون دالری ناروی به افغانستان
با این حال، وزیر خارجه ناروی روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای مشترک با آخیم اشتاینر؛ رییس برنامه توسعه سازمان ملل متحد در نیویارک، به رویترز گفته که امیدوار است اهداکنندگان این انتقال را امضا کنند و ناروی آن‌ها را به انجام این کار تشویق کرده است.
او افزوده است: "ما در نشست هفته گذشته ناتو در مورد وضعیت افغانستان بحث کردیم و همچنین کشورهای ناتو را تشویق کردیم که به جلوگیری از فروپاشی کامل اقتصادی یا انسانی در افغانستان ادامه دهند."
افغانستان پس از تسلط طالبان علاوه بر تاثیرات عمیق خشکسالی و کاهش کمک های بین المللی و ویروس کرونا با بحران اقتصادی عمیقی دچار گشته و سیستم بانکی و سرمایه گذاری در افغانستان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
از سویی هم اشتاینر؛ رییس برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفته است: "اگر (مردم افغانستان) نتوانند غذای کافی داشته باشند، نمی توانند فرزندان خود را آموزش دهند، نمی توانند خدمات صحی برای خانواده خود دریافت کنند، دیگر دلیلی برای زندگی در آنجا نمی‌بینند، سعی می کنند به جای دیگری بروند."
این در حالی است که سازمان ملل بارها از افزایش گرسنگی و قحطی در افغانستان هشدار داده و گفته اند که اگر کمک‌های جهانی به مردم افغانستان صورت نگیرد، احتمال وقوع فاجعه عظیم انسانی در کشور وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала