بازگشایی نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل به معنای به رسمیت شناختن رژیم طالبان نیست

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
سخنگوی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت، که از سرگیری کار اتحادیه اروپا به زودی در افغانستان به منزله به رسمیت شناختن رژیم گروه طالبان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، نبیله مسرالی سخنگوی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در یک نشست توجیهی در بروکسل گفت: "اتحادیه اروپا در تلاش است تا حداقل حضور خود را در کابل دوباره برقرار کند. به دلایل امنیتی، ما نمی توانیم جزئیات را به شما ارائه دهیم، اما این موضوع هفته هاست، نه ماه ها. و همانطور که همیشه گفته ایم، این معادل به رسمیت شناختن رژیم گروه طالبان نیست".
به گفته او، تنها نزدیک شدن به مردم افغانستان است تا کمک های مورد نیاز را به بهترین شکل ممکن به آنها ارائه کرد.
 اتحادیه اروپا کمک از مشروط یک میلیارد یورو به افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
اتحادیه اروپا از کمک مشروط یک میلیارد یورویی به افغانستان خبر داد
سخنگوی بورل توضیح داد: "به ناچار، این بدان معناست که نیاز به گفتگو با دولت انتقالی طالبان یا دولت بالفعل در کابل خواهد بود".
پیش از این از ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای افتتاح نمایندگی مشترک دیپلماتیک کشورهای اتحادیه اروپا در افغانستان گزارش شده بود. مسرالی در پاسخ به این سوال پیشنهاد داد، که این موضوع با مقامات فرانسوی روشن شود.
او در پایان گفت: "آنچه در حال حاضر درباره آن صحبت می کنیم تنها به اتحادیه اروپا (به عنوان یک بلوک - IF) مربوط می شود، کشورهای عضو می توانند تصمیم بگیرند که به این تلاش بپیوندند یا نه. این انتخاب آنهاست".
یادآوری می کنیم، که پس از ورود طالبان به کابل در ماه اگوست، چندین کشور غربی دیپلمات های خود را از افغانستان بیرون کردند. اتحادیه اروپا پیش از این از احتمال گشایش یک نمایندگی در افغانستان خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала