آمریکا اجازه انزوای کامل روسیه از سیستم مالی جهانی را داد

© Sputnik / Alexander Maximenko /  مراجعه به بانک تصاویر ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا
ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
معاون وزیر خارجه آمریکا، می گوید که انزوای روسیه پیامدهایی برای مشاغل روسی و خود روس‌ها و همچنین فرصت‌ های آنها در زمینه کار، سفر و تجارت خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده گزینه ای را پذیرفته است که در آن روسیه در صورت تهاجم به اوکراین به طور کامل از سیستم مالی جهان منزوی خواهد شد.
همانطور که نولاند خاطرنشان کرد: ایالات متحده در حال بحث در مورد چنین سناریویی با متحدان خود است.
او هشدار داد که انزوای موردنظر پیامدهایی برای مشاغل روسی و خود روس‌ها و همچنین فرصت‌ های آنها در زمینه کار، سفر و تجارت خواهد داشت.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
واکنش سفیران روسیه و چین به برگزاری اجلاس دموکراسی به رهبری آمریکا
معاون وزیر امور خارجه افزود: آمریکا در تلاش برای دور نگه داشتن روسیه از تجاوز، همه گزینه‌ های موجود را بررسی می‌کند و می‌توان تحریم‌ های بی‌ سابقه‌ای را مرحله‌ ای اعمال کرد. علاوه بر این، ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که در صورت تهاجم به اوکراین، خط لوله گاز نورد استریم-2 بسته شود. در این زمینه طرف آمریکایی در حال رایزنی با دولت جدید آلمان است.
نولاند خاطرنشان کرد که اجرای این پروژه به موقعیت روسیه بستگی دارد. در عین حال، ایالات متحده در طرف آلمانی آمادگی برای اقدام قاطع را می بیند.
جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، نیز در گفتگو با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه، هشدار داد که ایالات متحده می‌تواند در صورت تشدید تنش نظامی در اوکراین، اقدامات اقتصادی و دیگری را انجام دهد. رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال گفت که تحریم ها هیچ اثر مثبتی از جمله برای خود آمریکا نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала