افغانستان محور نشست اتحادیه اروپا و پاکستان

© Photo / facebook/SMQureshiEU-Pakistan Meeting Focusing on Afghanistan
EU-Pakistan Meeting Focusing on Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
در هفتمین نشست مذاکرات استراتژیک بین اتحادیه اروپا و پاکستان در بروکسل مسائل مربوط به افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، در هفتمین نشست مذاکرات استراتژیک بین اتحادیه اروپا و پاکستان که به ریاست مشترک جوزپ بورل، نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، در بروکسل پایتخت بلجیم برگزار شد، عمدتاً مسائل مربوط به افغانستان مورد بحث قرار گرفت.
بورل در بیانیه‌ای قبل از این نشست گفت که علاوه بر روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای به ویژه افغانستان در دستور کار قرار دارد.
بورل با بیان این که وضعیت بشردوستانه در افغانستان بسیار وخیم است و اقتصاد در آستانه فروپاشی قرار دارد، گفت: ما بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم از این فروپاشی اقتصادی که همه ما به ویژه کشورهای همسایه را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کنیم.
وی گفت که ما باید برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت اجتماعی-اقتصادی، ارتقای ثبات منطقه‌ای و محافظت از مردم افغانستان با یکدیگر همکاری کنیم.
Sheikh Rasheed Ahmed Minister of Interior Pakistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
در یک سال گذشته 182 هزار شهروند افغانستان به پاکستان رفته‌اند
- هشدار مهاجرت از پاکستان به اروپا
محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت که باید به افغانستان توجه و از وقوع بحران انسانی جلوگیری شود.سقوط اقتصادی در این کشور ممکن است به فاجعه منجر شود.پاکستان با همسایگان خود همکاری می‌کند. خوشحال می‌شویم که اتحادیه اروپا را نیز در این روند ببینیم.
وی تصریح کرد که نشست وزیران سازمان همکاری اسلامی با محوریت افغانستان در 19 دسمبر در پاکستان برگزار خواهد شد.
او گفت که پاکستان انتظار یک فشار و موج مهاجرت در مرز را دارد اما این امر تاکنون رخ نداده است. اما این بستگی به پیشرفت تحولات افغانستان دارد. اکنون برای همه ما مهم است که افغانستان را به یک کشور با ثبات تبدیل کنیم. اگر ثبات در افغانستان باشد، هیچ فشار مهاجرتی بر مرزهای ما یا کشورهای دیگر و با اروپا وجود نخواهد داشت.
قریشی تاکید کرد که اما اگر موفق به انجام این کار نشدیم، دیر یا زود با این آزمون روبرو خواهیم شد.
وی گفت اروپایی‌ها نمی‌توانند خود را از هجوم و موج مهاجرت جدا کنند. به همین دلیل زمان آن فرا رسیده است که برای جلوگیری از آن به طور جمعی تلاش کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала