دیدبان حقوق بشر برای به رسمیت شناختن طالبان شرط گذاشت

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
دیدبان حقوق بشر می گوید که حکومت طالبان تا زمانی که به نقض حقوق بشر ادامه دهند و خواست کشورهای جهان را عملی نکنند، از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نخواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، "هدر بار" معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر در واکنش به درخواست طالبان برای به رسمیت شناخته شدن تصریح کرد تا زمانیکه آن‌ها خواسته‌های جامعه جهانی را برآورده نکند، مانند یک دولت قانونی برسمیت شناخته نمی‌شوند.
پیش از این "عبدالقهار بلخی" سخنگوی وزارت خارجه طالبان عدم به رسمیت شناختن دولت طالبان را انکار حق مشروع مردم افغانستان و استفاده این موضوع به عنوان ابزار فشار دانسته بود.
هدر بار در این باره گفت تا زمانیکه طالبان حقوق بشر مانند حق کار و آموزش دختران و زنان را رعایت نکند، مانع فعالیت آزادانه رسانه‌ها شده و دادگاه‌های صحرایی ادامه یابد، آن‌ها به مشروعیتی که می‌خواهند دست پیدا نمی‌کنند.
Human Rights Watch logo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
دیده بان حقوق بشر: طالبان رسانه ها را سرکوب و خبرنگاران را تهدید به مرگ می‌کنند
این درحالی است که طالبان این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که "دولت جدید افغانستان به عنوان یک دولت مسئول، تمامی شرایط به رسمیت شناخته شدن را برآورده ساخته است".
براساس قطعنامۀ ای که روز دوشنبه ( 15قوس) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بدون رای گیری تصویب شد، تصمیم به رسمیت شناختن طالبان برای حداقل ده ماه آینده به تعویق افتاده است.
تصویب قطعنامۀ مجمع عمومی سازمان ملل به این معناست که غلام محمد اسحق‌زی، نماینده حکومت پیشین افغانستان در این سازمان به کارش ادامه می‌دهد.
این در حالیست که مقامات حکومت طالبان پیش از این بارها از مجامع بین المللی خواستند که حکومت آنان را به رسمیت بشناسند.
تاکنون هیچ کشور دنیا، حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما نمایندگی های سیاسی برخی از کشورها در کابل باز هستند و رایزنی ها با مقامات طالبان ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала