قریشی: جهان باید با طالبان "تعامل سازنده" برقرار کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши
Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با دبیر کل ناتو خواستار تعامل سازنده جهان با "امارت اسلامی" طالبان شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان با نشر بیانیه‌ی اعلام کرد که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفرش به بروکسل و دیدار با ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار تعامل سازنده جامعه جهانی با طالبان شده‌است.
طبق اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، در این دیدار که روز سه‌شنبه ( 16 قوس) انجام شده، قریشی و استولتنبرگ پیرامون تحولات منطقه‌ای، روابط دو جانبه و اوضاع افغانستان گفتکو کرده‌اند.
قریشی بر تعهد پاکستان برای پیشبرد مناسبات صلح‌آمیز و سازنده با همسایگان خود برای پایداری صلح و ثبات در جنوب آسیا تاکید کرده‌است.
براساس اعلامیه، وزیر امور خارجه پاکستان تشدید بحران انسانی در افغانستان را نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار تعامل سازنده جامعه بین‌الملل با طالبان برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از تخریب اقتصادی و اجتماعی کشور شده‌است.
او گفته‌است که تعامل جهان با طالبان، برای جلوگیری از سرازیر شدن موج پناهجویان، گسترش تروریزم و غلبه بر معضل مواد مخدر در این کشور اجتناب‌ناپذیر است.
پاکستان که از حامیان اصلی طالبان دانسته می‌شود در حالی خواستار تعامل جهان با حاکمان فعلی افغانستان شده که تاکنون هیچ کشوری حاکمیت آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌است.
با این حال، مقام‌های طالبان می‌گویند، تمام شرایط شناسایی رسمی را انجام داده‌اند. کشورهای خارجی اما مبارزه با تروریزم، تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر را شرایط عمده به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان گفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала